امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی قشرهای مختلف کشورمان است که بالاترین سرمایه خود، یعنی جانشان را در راه دفاع از کشور از دست دادند.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد با حضور مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای گیلان و آب و فاضلاب استان گیلان، مشاور استاندار و مسئول امور ایثارگران استانداری گیلان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، فرمانده بسیج کارمندان استان گیلان ، معاون اجتماعی بنیاد شهید استان ، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج صنعت آب و برق استان و خانواده معظم شهدا در محوطه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان افتتاح و آماده بازدید علاقه مندان شد.
« بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد گفت: برگزاری چنین نمایشگاه ها ، گرامیداشت ها و یادواره ها از دو منظر و بعد داخلی و خارجی حائز اهمیت بسیار زیادی می باشد.
وی افزود: از منظر داخلی، برگزاری چنین نمایشگاه هایی در واقع نوعی تذکر و یادآوری است برای همه، که اگر چنانچه در زندگی دنیوی و مادی غرق شده ایم، بدانیم که امنیت، آسایش و آرامش امروز ما مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی قشرهای مختلف کشورمان است که بالاترین سرمایه، یعنی جانشان را در جنگ تحمیلی از دست دادند تا یک وجب از خاک میهن ما را به دشمن ندهند و ما  در امنیت باشیم.
داراب زاده با بیان اینکه ما هیچ وقت شروع کننده جنگ نبوده و از آن استقبال نکرده ایم، گفت: الگوی ما در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید الگوی دفاع مقدس، یعنی شهادت، شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی باشد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اهمیت نمایشگاه ها و یادواره ها از منظر خارجی، گفت: برپایی این نمایشگاه ها این پیام را به دشمنان می دهد که ملت غیور ایران همیشه آماده و در صحنه است و همچون گذشته آماده هرگونه جانفشانی و از خودگذشتگی می باشند.
وی افزود: برپایی چنین مراسم هایی نشانگر این است که یاد و خاطره امام، شهدا و رزمندگان دفاع مقدس همیشه زنده است و از خاطره ها محو نمی شود.
داراب زاده گفت: ملت شجاع ایران با انگیزه مضاعف، ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان است و آماده است تا با فرمان حضرت امام خامنه ای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، دستان متجاوزگران را قطع کنند و آنان را در جای خود بنشانند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا یاری مشاور استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه گفت: هویت فرهنگی ما برمی گردد به دورانی که مورد تجاوز دشمن قرار گرفتیم و واژه های مقدسی چون ؛ ایثار، شهادت، فداکاری و ازخودگذشتگی شکل و عینیت یافتند.
وی افزود: دشمن متجاوز که بسیاری از کشورهای مستکبر دنیا حامی و پشتیبان او بودند به ایران اسلامی حمله کرد و اقشار مختلف کشورمان؛زن و مرد، پیر و جوان، باسواد و بی سواد، کارگر، کشاورز، دکتر و مهندس و همه و همه به میدان آمدند و دست تجاوز متجاوزگران را قطع کردند.
مشاور استاندار گیلان گفت: با تجاوز دشمنان به خاک ایران اسلامی، جهاد و دفاع مقدس معنی پیدا کرد و همه و همه از دورترین نقاط ایران به جنگ با استکبار رفتند چرا که جواب دشمنان را دادن و دفاع کردن بخشی از فرهنگ و هویت ما بود.
وی افزود: شهدا، ایثارگران و رزمندگان به ما زندگانی بخشیدند و ما هم باید با برگزاری چنین نمایشگاه ها و یادواره هایی یاد و خاطره آن ها را زنده نگه داریم.
سرهنگ مصطفی پور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش
های دفاع مقدس استان گیلان در این مراسم گفت: استان گیلان ۸۰۰۰ شهید، ۲۷۰۰۰ جانباز و ۲۶۰۰ آزاده تقدیم اسلام، نظام، دفاع مقدس و حفاظت از این مرز و بوم کرده است.
وی افزود: ملت شهید پرور استان گیلان در دفاع مقدس رشادت های ماندنی از خود به جا گذاشتند و در زمینه پشتیبانی و ارسال مایحتاج رزمندگان نیز نمونه و الگو بودند. مقاومت و  دفاع مقدس از کشور عزیزمان تمام نشده و ما هم اکنون در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و … در حال مقاومت و دفاع هستیم.
گفتنی است که در این نمایشگاه که مزین به تصویر شهید سردار بزرگ و پرافتخار  اسلام، سردارسرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای بزرگ ایران بود، ابزار آلات جنگی شامل؛مرمی انواع خمپاره ها، پوکه انواع فشنگ ها، کلاه آهنی، کوله و جلیقه، ماسک و لباس ضد شیمیایی به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته شد.
شایان ذکر است که شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ۸ شهید پرافتخار تقدیم نظام و دفاع مقدس نموده است و در حال حاضر نیز ۱۳۷ ایثارگر در این شرکت مشغول به کار می باشند. نمایشگاه هفته دفاع مقدس و جایگاه شاهد در طول هفته دفاع مقدس از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه مورخ ۹۹/۷/۶ آماده بازدید علاقه مندان می باشد.

 

  • منبع خبر : شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان