سامسونگ گلکسی ای ۷۱ با دوربین چهارگانه ارایه می شود که طراحی جدید این شرکت را نیز در بیرون دارد. این دستگاه حدود چهارماه پیش رسما معرفی شد و یکی از میان رده های خوب سامسونگ به شمار می رود. اگر برای دوربین می خواهید این دستگاه را بخرید شاید بد نباشد که بدانید امتیاز DxO دوربین گلکسی ای ۷۱ مشخص شده و کمتر از امتیاز DxO دوربین گلکسی A50 است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سامسونگ برای دوربین گلکسی ای ۷۱ از ۴ سنسور استفاده کرده است. سنسور اصلی دوربین گوشی گلکسی A71 دارای رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/1.8 است. این سنسور توسط یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو همراهی می شود. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کنند.

دوربین اصلی این دستگاه با حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL Bright GW1 ارایه می شود و این می تواند در امتیاز تاثیر زیادی بگذارد چون معمولا دوربین اصلی بیشتر از دیگر دوربین ها مورد بررسی قرار می گیرد.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، امتیاز DxO دوربین گلکسی ای ۷۱ کمتر از گلکسی ای ۵۰ است. اما دلیل چیست و تفاوت کجاست؟

برای پاسخ این پرسش باید نگاهی به ریز امتیازات داشته باشیم و آن را با بررسی گلکسی ای ۵۰ مقایسه کنیم. این جدول امتیازات دوربین گلکسی A71 است:

و این هم امتیاز DxO دوربین گلکسی A50:

موضوعی که پیداست عملکرد بهتر دوربین گلکسی A71 در بخش عکاسی نسبت به گلکس A50 و عملکرد پایین‌تر در بخش فیلم برداری است. این خیلی عجیب به نظر می رسد. مشکل اصلی در بخش فیلم برداری را می توان فوکوس ضعیف دانست و البته گستره دینامیکی پایین هم از دیگر مشکلات است.

به نظر می رسد حسگرهای رزلوشن بالای سامسونگ در فوکس آنقدرها درخشان نیست و این می تواند در بعضی شرایط اذیت کننده باشد. البته این در بین میان رده ها معمولا انتظاری بیشتر از این هم نیست. جایگاه فعلی گلکسی A71 در جدول DxO را می توانید اینجا ببینید:

  • منبع خبر : آخرین خبر