مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌های کرمان و گیلان از امدادرسانی به حادثه‌دیدگان روستاهای گرفتار در برف و کولاک خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان هادی سلیمی‌، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به این که از روز گذشته با سه سورت پرواز بالگرد هلال‌احمر، میان ساکنان روستا‌های گرفتار در برف شهرستان رودسر بسته‌های غذایی و امدادی توزیع شد، گفت: در برخی از روستا‌های استان که به دلیل ارتفاع زیاد برف امکان فرود بالگرد وجود نداشت، بسته‌های امدادی از طریق هوایی در اختیار مردم این روستا‌ها قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اعزام تیم امدادی توسط بالگرد به منطقه، اظهار کرد: به دلیل ارتفاع برف و عدم دسترسی زمینی به ارتفاعات منطقه جواهر دشت رودسر، در روز‌های پنجشنبه و جمعه به ترتیب ۵ و ۲ نفر از هموطنان که در برف گرفتار شده بودند از طریق بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به روستا‌های گرفتار در برف از ابتدای بارش‌ها توسط هلال احمر به صورت زمینی و هوایی انجام شده و در صورت لزوم کماکان ادامه خواهد داشت.

سلیمی، خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی این جمعیت در سطح استان همچنان در آماده‌باش هستند تا در بارش‌های آینده نیز در صورت نیاز به کمک مردم بشتابند.

ادامه عملیات امدادرسانی در کرمان

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از سیلابی شدن، آبگرفتگی و برف و کولاک در ۶ روستا و ٢٠ محور مواصلاتی خبر داد و گفت: در طی ۴٨ ساعت گذشته تاکنون هزار و ۵٠٧ نفر امدادرسانی شدند.

وی افزود: در شهرستان جیرفت روستا‌های میجان علیا، عشرت آباد، میانچی، شهرستان قلعه گنج روستا‌های سرخ قلعه و آزاد شهر و در شهرستان رودبارجنوب روستای حاجی آباد دچار سیل و آبگرفتگی شده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۳۲ تیم در قالب ۱۳۵ امدادگر با توزیع اقلام ضروری شامل چادر، پتو، موکت و بسته‌های غذایی مردم در حال امداد رسانی به ساکنان روستا‌های متاثر از سیل و آب گرفتگی هستند.

وی افزود: این امدادرسانی با ۱۷ دستگاه آمبولانس و ۱۳ خودرو کمک دار سبک و هم چنین ۷۲۰ نفر نیز اسکان داده شدند.

بیشتر مناطق استان کرمان از هفته گذشته درگیر بارش برف و باران شده‌اند که بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌ها در هفته آینده نیز ادامه دارد.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان