کارشناسان مشاوره و مرکز ارتباطات مردمی اداره کل و شعب تامین اجتماعی گیلان ، پاسخگوئی شهروندان را بصورت تلفنی ، حضوری و مکتوب انجام میدهند .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کارشناسان مرکز مشاوره و ارتباطات مردمی این مجموعه در اداره کل و شعب یک و دو رشت در سه ماهه پایانی سال ۹۸ به ۱۴۷۱۰ مورد مراجعه حضوری و تماس تلفنی پاسخگوئی نمودند .

براساس این گزارش حوزه مستمری ها با ۳۸ درصد بیشترین مراجعات برای دریافت مشاوره را به خود اختصاص داده و واحدهای وصول حق بیمه و بیمه شدگان با ۲۲ درصد و نامنویسی و حسابهای انفرادی با ۱۸ درصد در جایگاه بعدی قرار داشتند . 

در بخش مستمری ها نیز ، نحوه و شرایط بازنشستگی با ۵۴ درصد سهم بیشترین سوالات مردمی در جامعه بیمه شدگان را شامل شده و در قسمت بیمه شدگان نیز ، ۵۵ درصد سوالات در زمینه اطلاعات پیرامون قراردادهای بیمه های اختیاری ، مشاغل آزاد و توافقی بوده و موضوعاتی همچون انواع غرامتهای بیماری و بارداری و کمک هزینه ها با ۱۸ درصد و بیمه بیکاری با ۱۴ درصد در رتبه بعد قرار دارند .

شایان ذکر است دفترچه های درمانی با ۳۸ درصد ، کارگران ساختمانی با ۱۹ درصد و سوابق بیمه ای با ۱۷ درصد نیز بالاترین سهم در حوزه نامنویسی را برای دریافت مشاوره دارا بوده است .

کسب اطلاعات و مشاوره در خصوص قراردادهای پیمانکاری با ۳۴ درصد و اعتراض به بدهی های کارفرمایی با ۲۴ درصد نیز بیشترین مراجعات حوزه وصول حق بیمه را داشته است .

خاطر نشان میسازد بالاترین میزان مراجعات برای اخذ مشاوره در سه ماهه پایانی سال ۹۸ با ۵۶۲۵ مورد مربوط به بهمن ماه بوده است .

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان