رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در دومین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۹۴ مورد عملیات امدادی در سطح کشور توسط نیرو‌های عملیاتی این جمعیت صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از خبرگزاری میزانطبق اعلام روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی اظهار داشت: در دومین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در کشور، ۱۹۴ مورد عملیات امدادی، ۱۲۰مورد جاده‌ای «معادل ۶۲ درصد» و همچنین ۱۰ مورد کوهستان «معادل ۵ درصد» انجام شده است.

وی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۳۷۹ نفر عنوان کرد و افزود: ۷۷ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۳۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۷ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و ۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۲۷ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای ۱۲۷ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

بابک محمودی ادامه داد: شماره ندای امداد ۱۱۲ شماره اختصاصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است و مردم می‌توانند گزارش حوادث و نیاز به امداد‌رسانی خود را بدون وجود سیم کارت نیز اعلام کنند، که همکاران ما در سراسر کشور آماده پاسخگویی در حوادث احتمالی هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان