صبح روز چهارم دی ماه ؛ سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان به اتفاق دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت و جمعی از کارکنان بهزیستی گیلان با حضور در مرکز جمع آوری پلاسما در رشت از روند فعالیت این مرکز بازدید و بصورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون کردند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ در این بازدید سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل سازمان ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران شرکت توسعه پلاسما درمان خزر و مروری بر عناوین ارئه شده در نشست چند روز پیش معاون اجرایی این شرکت در اداره کل بهزیستی گیلان اظهار داشت: طبق هماهنگی های صورت گرفته در نشست قبلی قرار بر این شد تا با حضور در مرکز جمع آوری پلاسما در رشت از نزدیک با روند فعالیت این مجموعه آشنا شویم.

وی در ادامه توضیحات تخصصی عوامل این مجموعه را بسیار کابردی برشمرد و گفت: با اطلاع رسانی صحیح و ارائه مستندات تخصصی می توان از شهروندان در خواست کرد تا بصورت دواطلبانه اقدام به این کار کنند و با توجه به کمبودهایی که در این زمینه هست می توان سرعت دریافت پلاسما را افزایش داد تا هرچه سریعتر مقدمات ساخت داروها جهت درمان برخی بیماری ها فراهم گردد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان با بیان اینکه حمایت سازمان بهزیستی همواره از این اقدام درجهت توسعه و ارتقای خدمات درمانی به شهروندان همراه این مرکز خواهد بود خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی بعنوان یک نهاد خدمت رسان همواره در راستای ایجاد شرایط بهتر و توانمندی شهروندان نیازمند و مددجویان گام بر می دارد و امروز این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست و همواره برای توسعه خدمات درمانی و کمک به بیماران بصورت داوطلبانه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

همچنین در پایان این نشست و بازدید مدیرکل بهزیستی گیلان به اتفاق فرماندار رشت و جمعی از کارکنان بهزیستی گیلان بصورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون کردند.

 

گفتنی است اهدای پلاسما برای تهیه داروهایی از جمله ایمونوگلوبین، آلبومین ، فاکتور ۸ ، ۹ ، ۱۳ ، پروترومبین و فیبرینوژن بسیار مهم است و این داروها برای بیماران سرطانی ، هموفیلی ، افراد نیازمند جراحی های بزرگ ، نوزادان و افراد دچار سوختگی شدید و بیماران دچار نقص ایمنی استفاده می شود.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان