سخنگوی قوه قضائیه از آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

غلامحسین اسماعیل سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: بخش قضایی این پرونده در اختیار قوه‌ قضائیه و مشخصا سازمان قضایی نیروهای مسلح است، دستور رسیدگی به موضوع به محض وقوع حادثه توسط رییس قوه قضائیه صادر شده است.

وی ادامه داد: در دادسرای نظامی شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به این مسأله اختصاص یافته است، همچنین اقدامات لازم برای بررسی محل وقوع حادثه و دستورات لازم برای حفظ محل و اشیاء باقی مانده در صحنه سقوط صادر شد. از سوی دیگر تاکنون بالغ بر ۷ گروه کارشناسی و ۱۲ گروه بررسی سانحه در این خصوص اعزام شدند.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: در همین رابطه اعلام شد که خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه می‌توانند هم در بعد حقوقی و هم در بعد کیفری شکایت خود را اعلام کنند و تاکنون قریب به ۷۰ خانواده مراجعه کردند و ضمن شکایت اظهارات آن‌ها شنیده شد، علاوه بر این ملاقات‌هایی را با دادستان نظامی و سایر مسئولان قضایی مرتبط با پرونده داشتند.

وی افزود: دراین پرونده تاکنون ۶ نفر از مقصران بازداشت شدند و در روزهای اخیر ۳ نفر با قرار تامین آزاد شدند و ۳ نفر دیگر در بازداشت هستند، این تداوم بازداشت‌ها علیرغم گذشت قریب به ۶ ماه نشان‌دهنده اهتمام جدی ما برای برخورد و رسیدگی به مساله است.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : خبرگزاری ایلنا