فرماندار رشت با حضور در دو بخش لشت‌نشاء و خشکبیجار از پروژه های سد لاستیکی فخر آباد و آسفالت معابر شهری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی بعد از ظهر (سه‌شنبه دوم آذر ۱۴۰۱) در جریان بازدید از مراحل پیشرفت پروژه احداث سد لاستیکی فخرآباد لشت نشاء، که با همراهی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان صورت پذیرفت،  اظهار داشت: بهره‌برداری از سدهای لاستیکی، یکی از بهترین شیوه ها برای حفاظت از منابع آبی و مناسب تامین آب مورد نیاز اراضی شالیزاری بویژه در مناطق ساحلی می باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که ایجاد سدهای لاستیکی رویکرد نسبتاً جدید جهان برای مدیریت بهتر منابع آب کشاورزی، حفاظت از رودخانه ها و جلوگیری از پیشرفت آب های شور در مناطق نزدیک به دریا می باشد؛ عدم پر شدن مخازن اینگونه سدها و جلوگیری از هدر رفت روان آب ها را از دیگر مزایای سدهای لاستیکی برشمرد.

وی افزود: با توجه به میزان بارش ها و سیلاب های محدوده شهرستان، می توان با شناسایی مناطق مستعد برای احداث تعداد بیشتر سدهای لاستیکی، اقدامات موثری در رفع نگرانی فعالین حوزه کشاورزی از تهدیدات ناشی از بحران کم آبی صورت داد.

امام پناهی با اشاره به اقلیم و آب و هوای مناسب رشت برای بهره گیری از سدهای لاستیکی، گفت: با توجه به کارکرد گردشگری و آبزی پروری سدهای لاستیکی، می توان با هزینه و صرف زمان کمتر نسبت به ایجاد سازه های مشابه، همزمان با احداث سدهایی از این نوع، نگاه اشتغال زایی در حوزه گردشگری را نیز تقویت نمود.

وی ادامه داد: با تامین لاستیک مورد نیاز پروژه، هم اکنون عملیات نصب در حال انجام بوده و امیدواریم تا در سال زراعی جدید نگرانی کشاورزان حدود هزار هکتار از اراضی شالیزاری مناطق اطراف برای تامین آب پایدار کشاورزی مرتفع شود.

فرماندار رشت در ادامه حضور میدانی و نظارتی خود در دو بخش لشت نشاء و خشکبیجار، از روند اجرای مرحله دوم آسفالت معابر شهری خشکبیجار بازدید و بر استمرار خدمت بی منت به شهروندان در راستای سیاست های محرومیت‌زدایی و اقدامات توسعه ای دولت سیزدهم تاکیدکرد.

گفتنی است مراحل اول و دوم آسفالت معابر شهری خشکبیجار، مجموعا با بیش از ۲۹ هزار متر مربع آسفالت ریزی و صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان پیش بینی گردیده که با بهره برداری از مرحله نخست پروژه، هم اکنون مرحله دوم آن در حال اجرا می باشد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت