نماینده عالی دولت در گیلان در جریان بازدید از مناطق مختلف شهرستان های رودسر ، املش و سیاهکل؛ مشکلات و مسائل مردم را مورد بررسی قرار داد و گفت که کار و تلاش در دولت سیزدهم تعطیلی ندارد.

 به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر جمعه سوم خرداد با حضور در منطقه اشکورات رحیم آباد، از محل رانش جاده روستای طیولا بازدید و با حضور بر مزار شهدای والامقام این روستا به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

حضور و سخنرانی در مراسم یادواره ٣۵ شهید والامقام منطقه اشکور سفلی ، مراسم سنتی علم واچینی در مسجد باب الحوائج طیولا که در آستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار می شود و دیدار مردمی  با جمعی از شوراها و اهالی دهستان شوئیل در مسجد جامع شوئیل از دیگر برنامه های استاندار  گیلان در سفر به رودسر بود.

استاندار در مراسم یادواره شهدا با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، شهید دکتر بهشتی و ۳۵ شهید والامقام منطقه  اشکور سفلی گفت: یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بدین معناست که همراهی در مسیر روشن شهادت و تاسی از سیره آنان و ائمه اطهار موجب برکت در زندگی و هدایت به سمت کمال و تعالی به سوی خداوند منان است.

دکتر عباسی افزود: مردم ولایتمدار منطقه در آستانه ماه محرم به‌یاد سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و با توسل به باب الحوائج، فضا را نورانی و معطر به عطر ایمان کردند.

وی اضافه کرد: ارادت و ارزش‌گذاری به آئین های دینی و مذهبی همچون علم واچینی و یادواره‌های شهدا در نقاط مختلف گیلان، نشان دهنده اوج ارادت، ولایتمداری و اعتقادات عمیق مردم استان به ائمه اطهار و توجه به مسائل اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی همچنین به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به مسائل مختلف مردم اشاره و اظهار کرد: دولت آیت الله دکتر رئیسی برگرفته از اراده مردم انقلابی است و خدمت صادقانه به آحاد مردم ایران اسلامی وظیفه همه مسئولان است.

دکتر عباسی بیان داشت: وقتی رئیس جمهوری کار و تلاش را بدون تعطیلات و شبانه روزی انجام می دهند و تعطیلات نمی شناسند، در استان نیز حضور میدانی و جهادی مسئولان در سفرهای شهرستانی مورد تاکید است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با حضور در املش از مناطق ییلاقی بخش رانکوه بازدید و با اهالی منطقه در این شهرستان دیدار و گفت و کو کرد و از نزدیک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و مسئولان محلی مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

وی با حضور در ییلاقات بخش رانکوه املش با مردم روستاهای گورج ، کلامرود و موسی کلایه دیدار کرد.

در این دیدار ؛ مشکلات مردم در حوزه آب کشاورزی و برق ، راه  روستایی و منابع طبیعی بررسی شد.

 دکتر اسدلله عباسی ضمن بررسی موضوعات مطروحه دستورات لازم را صادر کرد.

 استاندار گیلان همچنین در سفر به سیاهکل و دیدار با مردم روستای پینوند از توابع دهستان پیرکوه بخش دیلمان با حضور  در مسجد جامع دهستان پیرکوه  با مردم این منطقه به‌صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه رهآورد سفرهای شهرستانی و حضور میدانی مسئولان باید خدمت صادقانه در جهت رفع مشکلات مردم باشد، گفت: به اتفاق نماینده مردم در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و جمعی از مسئولان، مشکلات و مسائل مختلف در حوزه های آب شرب، آب کشاورزی، ظرفیت‌ها، موانع و حمایت کشاورزی، بنیاد مسکن و  منابع طبیعی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر عباسی افزود: خدمت به مردم گیلان با تخصیص اعتبارات در حوزه های مختلف از جمله آبرسانی به ۷۱۱ روستا و نیز پروژه‌ های حائر اهمیت سفر رئیس جمهوری با سرعت ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید صادقانه و شفاف در خدمت به مردم به‌صورت شبانه روزی بکوشند، تصریح کرد: توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصتی است که نصیب مسئولان بعنوان خادمان مردم شده و باید با تمام توان پای کار مردم بود.

استاندار گیلان همچنین به معاون عمرانی خود دستور داد با تشکیل کارگروهی ویژه مصوبات سفرهای شهرستانی را رسیدگی و تا حصول نتیجه به نفع مردم پیگیری کند.

دکتر عباسی در پایان سفر یک روزه به شهرستان‌های رودسر، املش و سیاهکل، نماز مغرب و عشا را به جماعت در جمع مردم ولایتمدار دیلمان سیاهکل اقامه کرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان