استاندار گیلان با تصریح اینکه اجازه رهاسازی سرمایه‌های استان را به کسی نمی‌دهیم، گفت: مطابق با رویکردهای دولت مردمی سیزدهم، بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل را احیاء و راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش مرجع انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه پنجم بهمن ماه در حاشیه بازدید از کارخانه های ایران پوپلین و صنایع پوشش رشت که با همراهی رئیس کل دادگستری گیلان صورت گرفت، با اشاره به اینکه شرکت پوشش به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و در راستای خصوصی سازی، به افرادی نااهل واگذار شد، اظهار داشت: این افراد بعد از مدتی این کارخانه را به حال خود رها کرده و با سرمایه این واحد به دنبال سودجویی و دلال بازی‌های خود رفته اند. وی با یادآوری اینکه این قبیل کارخانجات در گذشته قطب تولید در کشور محسوب شده و بیش از هزاران کارگر در آن ها مشغول به کار بودند، ادامه داد: متأسفانه کارخانجاتی که می‌توانست نقش مهمی در تولید و اشتغال و حتی صادرات داشته باشند، امروز وضعیت مناسبی ندارند و نیمه تعطیل هستند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی و یا نیمه فعال بودن این کارخانجات سبب شد بسیاری از کالاهای تولید داخل، از خارج وارد شود، اضافه کرد: در زمان سفر رئیس وقت قوه قضائیه به استان گیلان و بازدید از این کارخانجات در سال ۱۳۹۹ ،  دستور پیگیری جدی و فوری درباره وضعیت این کارخانجات داده شد. وی به آغاز به کار بخشی از این کارخانجات با جذب سرمایه گذاران جدید اشاره و تصریح کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها در استان، زمینه فعالیت ۱۰۰ درصدی این کارخانجات و بازگشت کارگران به کار و فعالیت فراهم شود. دکتر عباسی با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهوری و هیأت دولت سیزدهم به استان گیلان، گفت: در این بازدید از آخرین وضعیت کارخانجات آگاه و گزارشی جمع‌آوری و به رئیس جمهوری ارائه می‌شود. وی همچنین به وضعیت کارخانه ایران پوپلین به عنوان یک برند نمونه در سال‌های دور اشاره کرد و افزود: این مجموعه در حال حاضر به صورت کارمزدی فعالیت می‌کند با توجه به اینکه هم اکنون در اختیار بانک است، یا باید واگذار و یا خود آنها سرمایه‌گذاری کنند. استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اجازه رهاسازی سرمایه استان را به کسی نمی دهیم، تصریح کرد: مطابق با سیاست‌ها و رویکردهای دولت مردمی؛ باید تمام بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل، دوباره احیا و راه اندازی شده و واحدهای نیمه تعطیل نیز با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند. وی با بیان اینکه مشکل قضایی این واحد تولیدی به صورت جدی در حال پیگیری است، ادامه داد: در زمینه حمایت‌های دولتی نیز با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی استان حمایت می‌شود. استاندار گیلان در این بازدید ضمن گفت و گو با کارگران این مجموعه ها، از بخش های فعال و نیمه فعال آن ها بازدید کرد. دکتر عباسی همچنین از سوله در حال راه اندازی کارخانه صنایع پوشش رشت نیز بازدید کرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان