در پی گزارشات مردمی و با حضور سرزده اکیپ بازرسی و نظارت کارگروه آرد نان شهرستان، یک واحد متخلف خبازی در شهر رشت پلمپ شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، سید مجید محمد نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در جریان بازدید از یک واحد متخلف نانوایی، گفت: با هرگونه قانون‌گریزی در حوزه آرد نان اعم از تعطیلی های خودسرانه، کم فروشی، گرانفروشی و عدم رعایت نکات بهداشتی به سبب مشکلاتی که در زمینه امنیت غذایی مردم و اختلال در برنامه ساماندهی یارانه آرد و نان به همراه دارد، برخورد خواهد شد.

وی افزود: یقیناً بازرسی‌ها و برخورد قاطع با واحدهای متخلف نانوایی در ایام تعطیلات آغاز سال نو و ماه پربرکت رمضان ادامه خواهد داشت.

محمد نژاد با بیان اینکه در پی گزارشات مکرر مردمی و دستور اکید فرماندار محترم مبنی بر بررسی تخلفات یک واحد نانوایی، اکیپ بازرسی و نظارت کارگروه آرد نان شهرستان در ساعت ۵ صبح چهارشنبه همزمان با عید نیمه شعبان، در محل حاضر و با مشاهده تخلفات عدیده، دستور پلمپ بخش‌های غیر مجاز این واحد عمدتاً شامل پخت نان های حجیم صادر و با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح هدایت شد.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان، تا اطلاع ثانوی تنها بخش تهیه و عرضه نان سنگک این واحد مجاز به فعالیت می باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت استفاده از آرد یارانه دو به جای یارانه ۶، تداخل فعالیت صنفی شیرینی پزی با نانوایی، تولید غیر مجاز نان حجیم، عدم رعایت موارد بهداشتی، نداشتن پروانه فعالیت برای نان حجیم و بربری صنف و صنعت، سر و صدای زیاد و فعالیت مخفیانه از نیمه‌های شب تا پیش از آغاز صبح را از جمله موارد تخلفی این واحد ذکر و ادامه داد: بخش های غیرقانونی واحد صنفی پلمپ گردیده و متصدی آن ضمن هدایت به مراجع قانونی، ملزم به جمع آوری خط تولید غیر مجاز، اخذ مجوزهای لازم و رعایت موارد بهداشتی گردید.

محمدنژاد با تاکید بر اینکه با تخلفات در حوزه آرد و نان به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد، افزود: رضایت شهروندان در هر رسته صنفی، باید در اولویت کاری متصدیان کسب و کارها قرار داشته باشد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت