فرماندار رشت به مناسبت روز خبرنگار از واحد خبر صدا وسیمای مرکز گیلان بازدید و با مدیرکل صد وسیما و کارکنان واحد خبر دیدار کرد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان با مدیر کل و خبرنگاران واحد خبر صدا وسیمای مرکز گیلان دیدار و از اتاق خبر صدا و سیما بازدید کرد.

فرماندار رشت در این دیدار با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی، گفت: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند و خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

مهندس فتح اللهی، با بیان اینکه امروزه کوچکترین اتفاق ها در دنیا با مقوله رسانه عجین شده است، خاطرنشان کرد: رسانه ها در جای جای اجتماع اثربخشی و نقش مهمی دارند که این نقش با حفظ اخلاق حرفه ای زیباتر و اثرگذارتر است.

مقام عالی دولت در مرکز استان مهندس فتح اللهی با تاکید بر نقش آفرینی موثر خبرنگاران در عرصه های مختلف خدمات رسانی به مردم، افزود: خبرنگاران به‌عنوان طلایه‌داران این عرصه، حتی با وجود خطراتی مانند شیوع بیماری کرونا هم رسالت اخلاقی و انسانی خود را فراموش نکرده‌اند و بیش از پیش به انجام وظیفه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی می‌پردازند.

وی فرهنگ سازی در خصوص نحوه نگرش افراد جامعه در برابر اتفاق ها و مشکلات رخ داده در سطح جامعه را از دیگر مسئولیت های خطیر خبرنگاران دانست و در این باره توضیح داد: وقوع هر اتفاقی در جامعه می تواند از دو منظر چگونگی عملکرد مسئولین و رفتار مردم در رابطه با آن، از سوی رسانه ها، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته تا بتوان مشکلات و موانع را با اشراف و توانایی بیشتری برطرف نمود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار با اشاره به سختی های طاقت فرسای حرفه خبرنگاری، گفت:علاوه بر استرس ها و فشارهایی که این حرفه به همراه دارد، خبرنگاران همواره در بحران ها و مشکلات نیز در خط مقدم در حال فعالیت هستند.

محمد باقر باقرزاده همراهی و همکاری در انعکاس اقدامات و خدمات دستگاه ها را از مهمترین دغدغه های همکاران صدا و سیما دانست و تصریح کرد: کار اصلی رسانه دمیدن روحیه امیدواری به جامعه است و در کنار این امر با انتقال کمی ها و کاستی های احتمالی به دستگاه ها جهت حل مشکلات کمک می کنند.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت