معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد؛ برای نظارت بر شناگاه‌ها و طرح‌های ساحلی (با وجود همکاری دستگاه‌های مختلف)، نیازمند مدیریت یکپارچه هستیم تا نظارت درست بر این اماکن صورت گیرد.
به گزارش  پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ جلسه بازآموزی و هماهنگی بازرسی و نظارت بر شناگاه‌ها و طرح‌های ساحلی استان، با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
دکترسید احمد قیامی – معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه دراین جلسه با بیان اینکه سازمان‌ها ودستگاه‌های متعددی در حفاظت و نظارت بر شناگاه‌ها و طرح‌های ساحلی استان سهیم می‌باشند، گفت: گیلان از استان‌های پرخطر کشور در حوزه شناگاه‌ها و سواحل است زیرا علاوه بر دریای کاسپین، رودخانه‌های سراسر استان هم به عنوان شناگاه ساکنان و گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: برای نظارت بر شناگاه‌ها و طرح‌های ساحلی با وجود همکاری دستگاه‌های مختلف، نیازمند مدیریت یکپارچه هستیم تا نظارت درست بر این اماکن صورت گیرد.
دکتر قیامی در ادامه با بیان اینکه غرق شدگی یک ترومای سخت برای خانواده فرد و همچنین سایر گردشگران منطقه محسوب می‌شود، گفت: با وقوع حادثه غرق شدگی در هر منطقه، علاوه بر تحمیل اندوه سخت بر خانواده فرد غرق شده، از لحاظ روانی هم تا مدت‌ها این ترومای وحشتناک از منطقه مذکور، در اذهان گردشگران باقی می‌ماند.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه در پایان یادآور شد: به منظور ایجاد امنیت روانی و محیطی در شناگاه‌ها و طرح‌های ساحلی همه باید نسبت به وظایفی که داریم، اقدامات لازم را انجام دهیم.
لازم به ذکر است؛ در جلسه مذکور علاوه بر حضور کارشناسان بهداشت محیط ده شهرستان دارای شناگاه‌ها و طرح‌های ساحلی، جمعی از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشتند.
  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان