رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان آستارا خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت شهرستان آستارا، 3943 متر مربع از زمین های منابع طبیعی را از یک متخلف و 540 متر مربع عرصه منابع طبیعی را از متخلف دیگر در منطقه بهارستان پس گرفتند.

گل محمدی همچنین از رفع تصرف عرصه منابع طبیعی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع در منطقه در بند شهرستان آستارا توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان آستارا خبر داد.

 وی در ادامه گفت:ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا، در منطقه لوندویل، حدود ۴۲ متر مربع و در منطقه هودول نیز حدود ۶۰ متر مربع عرصه ملی را رفع تصرف کردند.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی مجموع زمینهای مذکور را حدود ۰۰۰/۰۰۰/۵۹۱/۷۰ ریال برآورد کرده اند

. وی افزود: همه آثار تصرف در عرصه های مذکور، با حکم قضایی و براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد و متصرفین نیز به مقامات قضایی معرفی گردیدند.

 وی همچنین افزود: حدود ۳۰۰۰ متر مربع عرصه ملی و حدود ۵۰۰ متر مربع اعیانات، مطابق احکام محاکم محترم قضایی در منطقه کانرود شهرستان آستارا رفع تصرف و قلع و قمع گردید.

 ایشان با اشاره به اینکه وسعت اراضی ملی آستارا حدود ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است تآکید کرد حفاظت از انفال و منابع طبیعی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و طبیعت کوشا باشیم. شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

  • منبع خبر : منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان