به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : یک میلیون اصله نهال از نوع گونه های بومی تولید شده در استان تا پایان فرورودین ۱۴۰۱ در ۵۵۰ هکتار از فضاهای خالی جنگل های آسیب دیده و مخروبه استان در قالب طرح های جنگل کاری کاشته می شود.

محمدرضا عبدالهی، با اشاره به فصل کاشت نهال در استان از اوایل دی تا اواخر فروردین سال بعد ، افزود : این طرح در قالب «سند پویش مردمی و نهال کاری» با مشارکت وزارت کشور ، دستگاه های اجرایی گیلان ، شورای امنیت ملی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری ، برای حفظ و توسعه منابع طبیعی و مقابله با ریزگردها در استان اجرای می شود.

وی همچنین از اجرای طرح «هر ایرانی ؛ یک نهال» و «هزار اصله نهال به ازای هر شهید» ، به مناسبت روز درختکاری امسال خبر داد و اضافه کرد : شهرداری ها نهال های مورد نیاز در برنامه درختکاری امسال را تامین کرده و در محوطه ادارات ، سازمان ها ، مدارس ، دانشگاه ها و راه های استان کاشته می شود که در این طرح دستگاه های اجرایی می توانند درخت میوه هم بکارند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه قرار است جنگل های گیلان به میزان ۸۰۰ هکتار  توسعه یابد ، گفت : در این طرح ، گونه های بومی مطابق با جغرافیای هر منطقه ، در حد فاصل جنگل و مرتع کاشته می شود.

محمدرضا عبدالهی افزود : طرح صیانت از جنگل های گیلان از سال ۸۱ آغاز شده و تاکنونبه مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در استان رسیده است

  • منبع خبر : منابع طبیعی گیلان