تامین اجتماعی مترقی ترین شکل بیمه های اجتماعی است که علاوه بر ایجاد امنیت روانی و آرامش خاطر بابت آینده ، در تحقق عدالت اجتماعی و باز توزیع درآمدها و کرامت بخشیدن و منزلت انسانها نیز نقش آفرین است .

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد در آستانه ۱۳ آذرماه ( روز بیمه ) ، با اشاره به تاریخچه بیمه ها در دنیا ، این سازمان را بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی کشور برشمرد که افزون بر نیمی از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد .

وی با بیان اینکه تفاوت عمده بیمه های اجتماعی با بیمه های متداول در حوزه تجاری در این است که انسان مستقیماً مخاطب و محور آن میباشد افزود : هرچند بیمه های تجاری نیز با ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی برای انسانها در نهایت در این راستا گام برمیدارند ولی تحقق عدالت اجتماعی و کرامت بخشیدن و اعتلای منزلت انسانها در سالهای پیری ، بیماری ، بیکاری و … از اهداف دیگر بیمه های اجتماعی است .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با تاکید بر اینکه بالا بودن ضریب نفوذ بیمه ای در یک جامعه ، از مولفه ها و شاخصهای اساسی توسعه هر کشور است خاطر نشان ساخت برخلاف نگاه سطحی برخی افراد به مقوله بیمه بعنوان یک هزینه ، اصولاً بیمه های اجتماعی به منزله یک پس انداز و سرمایه گذاری قلمداد شده و تامین کننده آینده فرد و خانواده او می باشد .

علی حسین نژاد بیمه های اجتماعی را شکل کامل شده بیمه های اولیه و تامین اجتماعی را تجلی چکیده و عصاره ناب آن دانسته و اذعان داشت : ماهیت اساسی بیمه پوششی برای آرامش خاطر و جبران خسارت ها و کاستی درآمد ناشی از حوادث ، پیری ، بیکاری ، بیماری و … است که هر چند در ظاهر به عرصه اقتصادی معیشتی گره میخورد ولی در بیمه های اجتماعی از بسیاری آسیب های اجتماعی و آثار آن نیز می کاهد .

وی با اشاره به رویکردهای گوناگون این سازمان در جهت نیل به گسترش پوشش بیمه ای در اقشار مختلف ، طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را از مهمترین گامهای تامین اجتماعی برای تحقق این امر دانسته و اظهار داشت : تمامی شهروندان فاقد پوشش بیمه ای بین ۱۸ تا ۵۰ سال میتوانند در گروههای تعریف شده در این طرح از جمله بیمه دانشجویان ، بیمه زنان خانه دار ، بیمه صاحبان حرف و مشاغل و بیمه اختیاری تحت پوشش قرار گیرند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان