استاندار گیلان درخصوص مدیریت مصرف گاز، گفت: باید از مردم برای حفظ پایداری گاز کمک بگیریم

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱، اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان گیلان با تاکید بر مدیریت انرژی در همه حوزه های مصرف گفت: باید با کمک همه سازمان های تبلیغی بویژه آموزش و پرورش موضوع مصرف بهینه انرژی در میان دانش آموزان  نهادینه شود.

وی با اشاره به گزارش شرکت گاز و نیز جلسه قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز گیلان در خصوص افزایش میزان مصرف این انرژی به میزان ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: باید هم چرخه زندگی مردم و هم چرخه صنعت توامان بچرخد و در این زمینه با توجه به فصل سرما همانند مدیریت جهادی برق که با همت همه مردم میسر شد، با مشارکت ارزشمند مردم که نقش اصلی را دارند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان به بازدید خود از بخش های مختلف شرکت گاز استان و مشاهده میزان بالای مصرف خانگی و برخی از ادارات دولتی و نهادها اشاره و اظهار کرد: با توجه به شناسایی مشترکین خانگی بدمصرف گاز و دیگر موارد اعلام شده، احتمال قطعی گاز در مشترکین خانگی و نیز تعطیلی صنعتی و تولیدی وجود دارد که باید از بروز مشکل و تبعات جلوگیری کرد.

عباسی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب به آحاد جامعه و پیش بینی لازم مدیران در راستای آرامش مردم و رفاه اجتماعی، از اقشار مختلف مردم گیلان خواست تا همانگونه که صمیمانه و نجیبانه در فصل تابستان در مصرف برق و آب همکاری داشتند، در مدیریت بهینه مصرف گاز نیز همراهی کنند.

وی با بیان اینکه همه ما باید در کاهش مصرف گاز سهمی داشته باشیم و الگوی مصرف باید فرهنگ سازی شود، به میزان مصرف ۱۳ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز خانگی در گیلان اشاره و اضافه کرد: مردم مهمترین اهرم برای کمک به صرفه جویی گاز هستند و بدین منظور باید در وهله نخست از مردم کمک بگیریم، آنان هر وقت وارد صحنه شده اند همراهی و همکاری خوب و موثری داشته اند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه علاوه بر مردم، تمامی سازمان‌های دولتی، غیردولتی، شرکت‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در مصرف بهینه گاز و صرفه‌جویی همکاری لازم را داشته باشند، عنوان کرد: همه باید همکاری کنند تا با صرفه جویی مناسب، قطعی گاز در بخش خانگی، واحدهای دولتی و دستگاه‌ها اتفاق نیافتد.

اسدالله عباسی یادآور شد: قرارگاه جهادی مصرف گاز استان تا پایان سرما با قوت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

همچنین در ابتدای این جلسه عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گزارشی مبسوط از عملکرد این شرکت بویژه در حوزه مدیریت مصرف ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون همه خدمات شرکت گاز به صورت الکترونیک در دسترس مردم و متقاضیان قرار دارد، گفت: تحقق این مهم موجب صرفه جویی در وقت و هزینه برای مردم و مشترکین گاز شده است.

جمال نیکویی درخصوص اقدامات این شرکت در حوزه مدیریت مصرف گاز گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ اکیپ در سراسر استان به صورت روزانه، دمای ادارات و نهادهای دولتی را مورد بررسی و پایش قرار می دهند.

وی با اشاره به مصرف روزانه بالغ بر ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی استان گفت: با بررسی های بعمل آمده  ۷ هزار و ۵۰۰ مشترک خانگی پرمصرف شناسایی شده اند که به آنها پیامک اخطار قطع ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از ارسال ۱۶۶ هزار پیامک اخطار به مشترکین پلکان مصرف ۶ تا ۱۰، ۴۴ هزار و ۴۰۰ پیامک صرفه جویی برا مشترکین غیرخانگی و یک هزار و ۶۰۰ پیامک مدیریت مصرف برای واحد های صنعتی استان خبر داد.

جمال نیکویی در خاتمه ضمن قدردانی از حمایت های استاندار گیلان در زمینه مدیریت مصرف گاز، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم و همه مسئولین همانند سال های گذشته، زمستان پیش رو نیز با آرامش و بدون مشکل سپری گردد.

همچنین استاندار گیلان، صبح چهارشنبه از بخش های مختلف شرکت گاز استان گیلان بازدید و ضمن گفت و گو و نشست با مدیران و کارشناسان این شرکت، در جریان آخرین وضعیت مدیریت گاز گیلان قرار گرفت.

 

  • منبع خبر : شرکت گاز استان گیلان