افراد حقیقی امروز ۷۲۸ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام مخابرات ایران بود.

حقوقی‌ها امروز حدود ۷۳۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند.
ارزش کل معاملات خرد ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰ درصد یعنی دو هراز و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و نسبت به حقیقی‌ها هفت درصد برتری داشتند.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه “بانک‌ها و موسسات اعتباری”، “فلزات اساسی” و “مخابرات” رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های “محصولات شیمیایی” و “لاستیک و پلاستیک” به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «اخابر»، «فولاد» و «فخوز» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «امین»، «فملی» و «پتایر» معطوف بود.
در ترکیب سهامداری شرکت مخابرات مبلغ ۶۱ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام تامین سرمایه امین به ۵۷ میلیارد تومان رسید.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

  • منبع خبر : آخرین خبر