دولت ژاپن حضور تماشاگران داخلی در المپیک را با نمونه منفی ویروس کرونا مورد بررسی قرار می دهد.

روزنامه یومیوری روز دوشنبه گزارش داد ژاپن در حال بررسی نیاز به نتایج آزمایش منفی کووید ۱۹ یا سوابق واکسیناسیون تماشاگران شرکت کننده در المپیک توکیوست چرا که یک نظرسنجی جدید نشان داد مخالفت عمومی با این بازی‌ها همچنان قوی است.
در حالی که کمتر از دو ماه دیگر به بازی‌ها باقی مانده، اعتماد مردم به دلیل موج چهارم عفونت های ویروس کرونا و دامنه آهسته واکسیناسیون، متزلزل شده است.
حضور تماشاگران خارجی در المپیک قبلاً ممنوع شده و انتظار می‌رود برگزارکنندگان بازی‌ها، ماه آینده در مورد اینکه آیا هواداران ژاپنی می‌توانند در المپیک حضور داشته باشند یا خیر تصمیم بگیرند و اگر جواب مثبت است تحت چه شرایطی این امکان فراهم خواهد شد.
علاوه بر اقدامات مقابله‌ای علیه ویروس کرونا مانند ممنوعیت تشویق با صدای بلند، روزنامه یومیوری گفت که دولت در حال بررسی این مسئله است که آیا تماشاگران باید آزمایش منفی را طی یک هفته پس از حضور در مسابقات المپیک نشان دهند یا خیر.
این گزارش با خشم برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و هزاران توییت در انتقاد از فشار مستمر این کشور برای میزبانی المپیک در میانه یک بیماری همه گیر زده شد. اصطلاح “گواهینامه تست منفی” در ژاپن در توییتر رو به گسترش بود صبح روز دوشنبه بیش از ۸ هزار توییت زده شد.
دولت ژاپن روز جمعه شرایط اضطراری را تا اواخر ماه بعدی میلادی در توکیو و چند استان دیگر تمدید کرد.

  • منبع خبر : آخرین خبر