در پی وقوع طوفان و وزش تند باد در بخشی از مناطق استان به شبکه های برق دیلمان و اشکورات رودسر آسیب وارد شد..

به  گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گیلان، دکتر  هنرمند  مدیرعامل  این شرکت  عنوان کرد : طوفان  وتند  باد شدید در گیلان باعث شکستگی  ۱۴  پایه فشار ضعیف و ۵ پایه خطوط ۲۰ کیلوولت  شد. وی میزان حجم ریالی خسارات  اولیه وارد شده به شرکت را  بیش از یک میلیارد و دویست میلیون  ریال  اعلام کرد و ادامه داد ، پس از وقوع این تند باد و  طوفان  شدید بلافاصله عملیات اصلاح ، ترمیم و رفع ناپایداری شبکه ها و تاسیسات آسیب دیده آغاز و با اقدامات و عملیات ضربتی ، از  طولانی شدن قطع برق  شهروندان و مشترکین  جلوگیری شد.

هنرمند در ادامه اضافه کرد: جهت رفع ناپایداری و اصلاح شبکه های برق آسیب دیده بیش از۱۵  اکیپ  عملیاتی شرکت توزیع برق وگروهای پیمانکاری از مناطق مختلف استان از ظهر چهارشنبه ۲۹ بهمن  سال جاری  مشغول به خدمت رسانی بوده  و تمامی شبکه های آسیب دیده بازسازی و مناطق خسارت دیده برقدار شدند.
هنرمند اظهار داشت: با توجه به اجرای دو طرح بزرگ تاب آوری و تعویض سیمهای فرسوده با کابل خودنگهدار از ابتدای سال در شرکت ، نقاط  قابل  بهبود و آسیب پذیر شناسایی، تا در مواقع بحرانی کمترین میزان ناپایداری متوجه ذینفعان شود ،این تلاشها در جهت تامین برق پایدار ورفاه وآسایش مشترکین  است.
هنرمند در پایان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مشترکین،عنوان کرد:  یکی از راههای بسیار آسان و سریع ارتباط مشترکین با شرکت توزیع برق در زمان بحران ، بهره مندی از سامانه جامع برق ایران (اپلیکیشن برق من) می باشد که مشترکین میتوانند از طریق سایت شرکت توزیع یا کافه بازار آن را دانلود  و نصب نمایند.

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان