شهردار رشت با بیان اینکه نگاه شهرداری نسبت به اراضی شرکت سپیدرود رویکردی کاملا سرمایه‌ای و فراتر از مباحث اقتصادی است، گفت: شهرداری جهت ساماندهی ترافیک مسکن مهر و پیشبرد پروژه رینگ ۹۰ متری طرحهای مناسبی دارد و نیازمند مساعدت شهرک سپیدرود است.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه ای که با حضور محمدی عضو هیئت مدیره شهرکهای کشاورزی وزارت جهاد، رضا عاشری عضو شورای اسلامی شهر رشت، سهیلی رئیس هیئت مدیره شرکت سپیدرود، ویسی معاون شهرسازی و معماری، دانا مدیر منطقه پنج شهرداری و جمشیدپور مدیر پروژه بازگشایی رینگ ۹۰ متری اظهار داشت: شهرداری رشت در راستای پیگیری مطالبات خود تاکنون سه درخواست را به شرکت سپیدرود ارائه داده است و متعاقبا درخواستی هم از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی برای تعیین تکلیف اراضی سپیدرود مطرح کرده است. شهردار رشت با بیان اینکه قرار است که درخواستهای شهرداری از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی توسط کارشناسان مجرب بررسی و مراتب به وزارتخانه انتقال داده شود، افزود: رویکرد شهرداری رشت در مواجهه با زمینهای سپیدرود حفظ ذخایر ارزشمندی است که در این محدوده وجود دارد و بر این اصل پایبند است. علوی پیشنهاد شهرداری رشت برای همکاری مشترک شهرداری، منطقه آزاد انزلی و شرکت سپیدرود و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه برای صادرات محصولات کشاورزی داخل محدوده سپیدرود را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد شهرک صادراتی صنوف هم موضوعی است که در همین رابطه درخواستی را در مورد آن از رئیس سازمان مناطق آزاد کشور داشتم. وی با بیان اینکه شهرداری رشت آمادگی همه نوع همکاری را با مجموعه شرکت شهرکهای کشاورزی کشور و شرکت سپیدرود دارد، اذعان کرد: شهرداری رشت حتی برای اعمال تغییرات و بهینه‌سازی زمینهای این شرکت با هدف ایجاد فرصتهای اقتصادی جدید آماده همه نوع همکاری و مساعدت است. شهردار رشت ضعف شدید منابع مالی و کمبود ملک و زمین را از جمله محدودیتهایی که شهرداری با آن مواجه است ذکر کرد و گفت: شهرداری رشت یک شهرداری ثروتمند نیست و عدد بودجه سالانه آن حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و متاسفانه از حیث بودجه‌ای در رده آخر کلانشهرهای کشور قرار دارد به همین علت توان لازم برای اجرای پروژه‌های بزرگ را که منافع آن به همه مردم برسد، ندارد. علوی نگاه شهرداری رشت را به مباحث اراضی شرکت سپیدرود نگاه و رویکردی کاملا سرمایه‌ای و فراتر از مباحث اقتصادی دانست و افزود: در مورد زمین جاده جیرده که جزو سهم تفکیک اراضی شهرک صنعتی سپیدرود است، کارهای مقدماتی و مبایعه نامه آن انجام شده و هم‌اینک در مرحله تنظیم سند است که درخواست تسریع در انجام این امورات را هم ارائه داده‌ایم. وی ساماندهی مسیر ورود و خروج شهرک مسکن مهر و مساعدت شهرک سپیدرود با شهرداری برای حل مشکلات ترافیکی این منطقه را خواستار شد و عنوان کرد: در مورد پروژه رینگ ۹۰ متری اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل کرده و برای تعیین تکلیف تملک بخشی دیگر از این پروژه هم نیازمند همکاری بیشتر شرکت سپیدرود هستیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه در صورت تملک اراضی شرکت سپیدرود اعتبارات مورد نیاز برای پروژه رینگ ۹۰ متری در بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانده خواهد شد، ابراز داشت: با شکل‌گیری همکاریهای متقابل و سازنده شرکت سپیدرود، شهرداری رشت هم از توان خود برای پیگیری درخواستهای این شرکت در سطح ملی فروگذار نخواهد کرد. علوی در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم با تعیین تکلیف اراضی سپیدرود و رفع موانع اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری، شهرداری و شرکت سپیدرود می‌توانند برای ارتقاء همکاریهای مشترک خود در بلند مدت برنامه‌ریزی کرده و چشم‌انداز مشترکی تدوین نمایند. گفتنی است دکتر محمدی عضو هیئت مدیره شهرکهای کشاورزی وزارت جهاد و رئیس هیئت مدیره شهرک سپیدرود نیز در این جلسه مباحثی در خصوص مشکلات ترافیکی مسکن مهر، اهمیت تعیین یک مسیر جدید تردد برای تخلیه ترافیک این محدوده و اهمیت احداث پروژه رینگ ۹۰ متری برای شهر رشت موارد و مباحثی را مطرح کردند.

  • منبع خبر : شهرداری رشت