فراخوان تولیدات فرهنگی و هنری استان گیلان با موضوع مهدویت در قالب برگزاری جشنواره «منجی» توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در این خصوص به اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه آغاز و انجام سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان و جشن میلاد ولی عصر (عج) مزین شده است، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری «منجی» به صورت غیر رقابتی در سطح استان نموده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، موضوع این جشنواره را شناخت امام زمان (عج) و ترویج فرهنگ مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: جمع آوری تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع جشنواره، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر فعال در این حوزه و تقدیر و حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری با محوریت امام زمان (عج) و فرهنگ مهدویت از اهداف برگزاری جشنواره «منجی» است.

وی در خصوص بخش‌های جشنواره اظهار کرد: بخش‌های جشنواره شامل کلیه آثار فرهنگی و هنری پیرامون موضوع جشنواره اعم از موسیقی، آثار ادبی (شعر، دلنوشته، متن ادبی، داستان و…)، پژوهشی (کتاب، مقاله و…)، هنرهای ترسیمی و تجسمی (خوشنویسی، عکاسی، طراحی، نقاشی، تایپوگرافی، پوستر، مجسمه سازی و…)، هنرهای نمایشی و سینما (تئاتر، فیلم های کوتاه و بلند و…)، تولیدات رسانه ای (خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت و…)، تولیدات چند رسانه ای شنیداری و دیداری (دکلمه، اینفوگرافی، موشن گرافیک و…) و آثار مشابه و مرتبط می‌باشد.

فاضلی افزود: از آنجا که جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود و جنبه حمایتی دارد، بنابراین محدودیت خاصی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده است مگر اینکه باید اهل و یا ساکن استان گیلان باشند. همچنین شرکت در بخش های مختلف جشنواره، تعداد آثار ارسالی و قالب اثر آزاد است.

وی با بیان اینکه امکان ارسال آثار به صورت پستی و یا تحویل حضوری به دبیرخانه جشنواره و همچنین ارسال الکترونیک از طریق صفحه مربوط به جشنواره در تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امکان پذیر است، تأکید کرد: برای ارسال الکترونیک آثار با حجم بالا و یا غیرقابل ارسال به این روش، بهتر است فرم الکترونیک جشنواره برای معرفی اثر با ارسال تصویر و یا خلاصه‌ای از آن تکمیل شده و اصل اثر در صورت نیاز در فرصت مناسب تحویل دبیرخانه جشنواره شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دهم اردیبهشت‌ماه را آخرین فرصت شرکت در جشنواره اعلام و اظهار کرد: آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

فاضلی اضافه کرد: با توجه به غیر رقابتی بودن جشنواره، جوایزی برای حمایت از شاخص‌ترین آثار و فعال‌ترین هنرمندان در هر بخش در نظر گرفته شده است که با توجه به گستردگی بخش‌ها متنوع بوده و جنبه حمایتی دارد. امید است این جشنواره با استقبال اصحاب فرهنگ و هنر استان و شناسایی فعالان این عرصه، آغازی برای برگزاری جشنواره‌ای مستحکم، پویا و پایا در اواخر امسال و دوره‌های آتی باشد.

وی در پایان گفت: نشانی دبیرخانه جشنواره؛ رشت، میدان شهدای ذهاب (شهرداری)، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص)، طبقه دوم، اتاق ۲۰۷ – شماره تماس: ۰۱۳۳۳۲۲۶۴۱۳ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال الکترونیک آثار می‌توانند به تارنمای این اداره‌کل به نشانی https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

  • منبع خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان