دوشنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ جلسه‌ای در راستای ضرورت حذف نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه توسط شرکت‌های متولی اعم از ایرانسل، همراه اول و شرکت رایتل با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، محمد علی ویشکایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان و نمایندگان شرکت زیرساخت مخابرات کشور برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ شهردار رشت در این جلسه با بیان اینکه محل‌های جانمایی دکل‌های مخابراتی باید مشخص شوند عنوان کرد: چهار نقطه کور آنتن دهی برای شهر رشت ذکر شده که می‌توان با همکاری مدیران مناطق و انتخاب مکان مورد نظر برای جانمایی دکل از سوی مخابرات و اداره کل فناوری ارتباطات گیلان، بسترهای رفع آن را فراهم آورد.
ویشکایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این جلسه عنوان کرد: تقویت سامانه ایران من با استفاده از ۲۲ دستگاه برای پوشش نقاط کور از سوی وزارت کشور مصوب شده و مورد تاکید قرار گرفته است اما متاسفانه تاکنون در این مورد اقدام جدی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: شهرستان رشت به ویژه خود شهر رشت به جانمایی و نصب دکل‌ها و‌ رفع نقاط کور نیاز جدی دارد از طرفی برخی از نقاط شهر هیچگونه دسترسی به اینترنت و آنتن دهی ندارند.
ویشکایی اذعان کرد: از شهرداری رشت و سایر شهرداری‌ها و شهرستانهای استان گیلان تقاضا داریم برای رفع این موانع همکاری لازم را با نهادهای مرتبط از جمله مخابرات و شرکت ارتباطات داشته باشند تا منابع استان در سطح ملی جذب شوند.
فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان هم در این جلسه ساماندهی دکل‌ها در سطح استان گیلان و شهر رشت را ضروری دانست و بیان کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از شهر رشت همچنان با مشکل عدم پوشش اینترنت و یا آنتن دهی تلفن مواجهند.
توکلی با تأکید براینکه به گفته سازمان انرژی اتمی ایران تشعشعات دکل‌های تلفن برای سلامتی انسان ضرری ندارند ابراز داشت: احتمال اینکه شهر رشت به عنوان شهر پایلوت برگزاری انتخابات الکترونیک انتخاب شود وجود دارد بنابراین باید شعب اخذ رأی در سطح شهر به پوشش مناسب اینترنت مجهز باشند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت