مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گیلان استان گیلان گفت ،ترویج و توسعه کشت دوم در اراضی شالیزاری یکی از برنامه های مهم سازمان جهادکشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، منشی زاده گفت، روز شنبه ۵ شهریور نشستی در روستای تورانسرا بخش سنگر شهرستان رشت با حضور همکاران ستادی و مرکز جهاد کشاورزی سنگر و همچنین مسئولین بخش و محله، با شرکت کشاورزان و دامداران انجام شد.

وی تصریح کرد؛در این جلسه برنامه های سازمان در جهت ترویج و توسعه کشت دوم در اراضی شالیزاری، مزایا، نهادهای لازم و آموزش و ورود یافته های نوین علمی به عرصه تولید، توسط همکاران بیان شد.

وی بابیان اینکه در این نشست در خصوص  مشکلات، موانع و چالشهای موجود صحبت شد و راهکار های مناسب و عملیاتی با همکاری کشاورزان و دامداران ارائه‌ و مراحل شروع کار، تهیه نهاده ها، مدیریت احشام و دام های موجود، نوع محصولات، فروش محصولات و سایر موارد با مشورت همه حاضرین مشخص گردید.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد با پیگیری همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها با همکاری بخشهای مرتبط، همچنان در جهت افزایش کمی و کیفی محصولات کشت دوم خصوصاً نباتات علوفه‌ای در اراضی شالیزاری اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

  • منبع خبر : سازمان جهاد کشاورزی گیلان