به منظور بررسی میزان اجرای پویش ملی سلامت در سطح استان، جلسه وبیناری با حضور معاون بهداشتی دانشگاه با مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛جلسه هماهنگی و بررسی گزارش عملکرد شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی فشار خون بالا و دیابت با حضور معاون بهداشتی، معاونین و مدیران گروه ها و ناظران ستادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت وبینار برگزار شد.
در ابتدای این جلسه وبیناری، دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت، اظهار داشت؛  مردم می توانند برای اطلاع از قند خون و فشار خون خود به مراکز بهداشتی سراسر استان مراجعه کنند.
 وی ادامه داد ؛ مراقبت و پیگیری افرادی که در این پویش ابتلای آن ها به فشار خون بالا و دیابت تشخیص داده شود، هدف اصلی پویش ملی سلامت است.
دکتر رضوانی در خاتمه تصریح کرد ؛ این پویش با توجه به آمار بالای ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در استان نیازمند دقت و جدیت است . از این رو،  فرصتی برای همه کارشناسان حوزه های مختلف بهداشت است که علاوه بر شناسایی بیماران جدید مبتلا به این بیماریها که از بیماری خون اطلاع ندارند، پیگیری و مراقبت از آنها نیز انجام گیرد.
در ادامه، از سوی مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها گزارش عملکرد اجرای پویش ملی سلامت در سطح شهرستان ها ارائه شد.
سپس دکتر غلامرضا صادقی- رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری های غیرواگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ی ثبت در سامانه پویش ملی سلامت و گزارشی از اجرای پویش ملی سلامت تاکنون، بر تشکیل کارگروه های تخصصی در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها تاکید کرد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان