استاندار گیلان گفت: مراسمات شب‌های قدر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود و در شهرهای قرمز و نارنجی حتماً باید در فضای باز برگزار شود.

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری گیلان بر لزوم تشدید نظارت بر اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در استان تاکید کرد و اظهار داشت: میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم هنوز به وضع مطلوب نرسیده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، میزان رعایت‌‌ها روند صعودی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت تبیین دستورالعمل‌های کرونایی متناسب با فصل زراعی برای کشاورزان خاطرنشان کرد: با رعایت دقیق الزامات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و نظارت بر اجرای محدودیت‌ها، وضعیت این بیماری تحت کنترل قرار می‌گیرد و گشایش‌ها نیز انجام می‌شود.

زارع متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح را کشور حدود۶۱ درصد و در سطح استان گیلان را کمتر از ۵۵ درصد اعلام کرد و بیان داشت: اطلاع‌رسانی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیشتر شود چراکه رعایت الزامات بهداشتی هنوز جدی‌ترین راه مقابله با این بیماری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از همکاری‌ها و همراهی‌های مردم آگاه گیلان از آنان خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر مورد توجه قرار دهند و افزود: میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها و نانوایی‌ها حدود ۵۰ درصد بوده که نگران‌کننده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر میزان رعایت دستورالعمل‌ها در کسب و کارها گفت: نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای توصیه‌ها توسط کسب‌ و کارها با جدیت افزایش یابد و ضمن پیگیری و تشدید با متخلفان برخورد شود.

استاندار گیلان به کاهش سیر صعودی مبتلایان نسبت به هفته گذشته و ضرورت تلاش برای استمرار این روند اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی روند رهگیری بیماران کرونایی را استمرار ببخشد تا از این طریق بیماران در مراحل اولیه ابتلا مورد تشخیص، تحت کنترل، ایزوله و قرنطینه قرار بگیرند.

زارع آغاز فعالیت‌های کشاورزی در فصل زراعی جدید را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: فعالیت مراکز عرضه لوازم یدکی ماشین‌آلات کشاورزی و تعمیرات، سموم دفع آفات و اقلام مرتبط با این حوزه نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خواستار نظارت بیشتر تیم‌های بازرسی بر اجرای الزامات طرح محدودیت‌های هوشمند در مراکز دولتی و غیردولتی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی شد و بیان کرد: مراجعه‌کنندگان به ادارات و بانک‌ها نیز توصیه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ شب فقط در شب‌های قدر برداشته می‌شود تصریح کرد: با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسمات شب‌های قدر و احیاء در ماه مبارک رمضان و همچنین نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تصمیمات ابلاغی پیرامون برگزاری مراسمات شب‌های قدر در شهرهای نارنجی و قرمز گفت: این مراسمات در شهرهای قرمز و نارنجی حتماً باید در فضای باز برگزار شود و مدت برگزاری مراسم حداکثر تا ۲ ساعت و برای اقامه نماز تا نیم ساعت در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم