چهل و هفتمین مراسم سالروز درگذشت « خیر نیکوکار آرسن میناسیان »، بنیانگذار اولین آسایشگاه سالمندان و معلولین و داروخانه شبانه روزی در رشت با حضور آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان؛ جمعی از مسئولین شهررشت ،فرهیختگان،هنرمندان و نیکوکاران در مرکز خیریه آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی سرپرست بهزیستی استان گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت این خیر نیکوکار گیلانی، اظهار داشت: پس از گذشت چهل و هفت سال از درگذشت آرسن میناسیان، مردم گیلان همچنان از این شخصیت نیکوکار به نیکی یاد می کنند و یاد وخاطره نیکوکاری های او در اذهان مردم گیلان باقی مانده است و به همین علت است که هرساله جمعی ازمسئولین  وفرهیختگان و مفاخرادبی و هنری و نیکوکاران یادش را گرامی می دارند.

وی خاطر نشان کرد: زنده یاد میناسیان در بین مردم همواره از شخصیت اجتماعی والایی برخوردار بود و با انفاق و نیکوکاری نیازمندان را یاری می کرد.

طوفانی با بیان اینکه این مرد گیلانی از تبار ارامنه گیلان و پیرو دین مسیح بعنوان یک داروساز، داروها را بصورت رایگان دراختیار بیماران نیازمند قرارمی داد گفت: وی با همکاری خیّران گیلانی مانند مرحوم حکیم‌زاده وآیت‌الله ضیابری اولین آسایشگاه معلولان وسالمندان در کشور را در شهر رشت تاسیس کرد و مرحوم آیت الله ضیابری همواره او را بعنوان امین خود قرارداده تا کمک هایی که مردم برای نیازمندان کنارمیگذاردند به صرف و صلاح خود، به دست نیازمندان برسانند واین حرکت زیبای آیت الله ضیابری،جلوه ای ماندگار ازهمبستگی ادیان را به نمایش گذاشت.

سرپرست بهزیستی گیلان درپایان اذعان داشت: آرسن میناسیان گرچه در مداوای بیماران، کمک به مستمندان و تاسیس آسایشگاه معلولین رشت نقش بزرگی ایفا نمود اما کار بزرگ و سترگ او بنای ” اندیشه نیکوکاری” بود که تا ابد درخاطره و تفکر گیلانیان جاودانه خواهد ماند وچراغ راه و راهنمای انسانها خواهد بود تا به یاد داشته باشند که نیکی و نیکوکاری از یادها زدوده نخواهد شد. او از سوی مردم، به مسیح گیلان شهرت یافت و با احترام و بدرقه ی عزتمندانه ی مردم گیلان در آرامگاه ابدی اش در کلیسا و مدرسه ی ارامنه شهر رشت به خاک سپرده شد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان