در اولین روز از هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رونمایی از کتاب ایثارگری های کارکنان بهزیستی با عنوان جرعه ای از عشق با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت، سرهنگ ملک علیپور رئیس ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان، دکتر پریسا خیرخواه مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، زهرا یعقوب نژاد مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان،یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، معاونین ،مشاورین،رؤسای دوایر ستادی، رؤسای بهزیستی شهرستانها، ایثارگران و سایر کارکنان بهزیستی گیلان و مدعوین در سالن شهید سلیمانی بهزیستی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان در ابتدای این مراسم مدیرکل سازمان  هفته دفاع مقدس را یادآور رشادتهای دلیرمردانی که از منافع و جان خود گذشتند دانست و گفت: به شخصه معتقدم یکی از راه هایی که می تواند فرهنگ دفاع مقدس را اشاعه دهد خدمتگزاری خالصانه به مردمی است که از مسئولین انتظار دارند و امیدوار به حمایت مسئولین هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همواره همه ی ما از دفاع مقدس درسهای زیادی گرفتیم و می بایست این آموخته ها را در تمامی لحظه های زندگی مان اجرا کنیم تا ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

خدمت بین دانا رشادتها و فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس را غیر قابل توصیف بر شمرد و تصریح کرد: شاید ما در کلام از دلاوری های رزمندگان یاد کنیم اما ارزش کار شهدا و ایثارگران آنقدر بزرگ بود که در کلام نمیگنجد چرا که رزمندگان بدون هیچ چشمداشتی پای به عرصه نبرد گذاشتند و ما امروز همچنان مفتخر هستیم تا خدمتگزار یادگاران دفاع مقدس باشیم.

در ادامه سرهنگ ملک علیپور دقایقی به سخنرانی در خصوص هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس جولانگاه مردانی بود که عیار خلوص نیتشان با دلاوری ها و رشادتهایشان ثابت شد.

وی در ادامه افزود : دشمن با نقشه های شوم همواره در پی تفرقه افکنی و آشوب در ایران و منطقه است غافل از اینکه جوانان امروز در ایران اسلامی همچون دلیرمردان دفاع مقدس همچنان با اعتقاد و عزمی راسخ به فکر دفاع از میهن اسلامی ایران هستند و اجازه نخواهند داد تا خدشه ای به کشور عزیزمان وارد شود.

همچنین دکتر حمیدرضا امام پناهی نیز دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به افزایش سن یادگاران آن دوران، هر چه از مقطع دفاع مقدس دور می‌شویم فرصت استفاده از خاطرات رزمندگان که حماسه را از جهان اسطوره دنیای واقعی آورده اند، کمتر خواهد بود.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که حتی تصور شعار «نه شرقی و نه غربی» در سالهای پیروزی انقلاب، برای بسیاری از کشورها ممکن نبوده، اظهار داشت: دفاع موفق از آب و خاک، پایبندی به اصول و رهایی از قید اطاعت بیگانگان از مهمترین دستاوردهای ملت غیور ایران تحت رهبری امام(ره) راحل بوده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، همدلی و همراهی مردم از هر قشر و طبقه عامل وحدت داخلی و مصونیت انقلاب از فتنه ها گردیده افزود: امروز نیز نیروهای حافظ نظم و امنیت، هم پای مردم، فرست موج سواری را به دشمنان نظام نخواهند داد.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب جرعه ای از عشق “زندگینامه و خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان اداره کل بهزیستی گیلان” به قلم محمد رضا بینش برهمند رونمایی و از جمعی از شاغل در بهزیستی گیلان تجلیل شد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان