نخستین جلسه کمیته تخصصی رفاهی - حقوقی و فرهنگی در راستای آموزش و پژوهش سالمندان استان در سال جاری ، به ریاست حجت پهلوان یلی مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان و با حضور قربان پور معاون مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و سایر نمایندگان دستگاه های ذیربط در محل سالن فجر اداره کل تعاون گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ در این نشست که نمایندگان دستگاه های عضو شورای سالمندان استان نیز در آن حضور و مشارکت داشتند ، رئیس جلسه اهمیت برگزاری نشست را در پیگیری مصوبات شورای اخیر سالمندان استان مورد تاکید قرار داد و به تشریح دستور کار جلسه پرداخت.

در ادامه دکتر بهار پوررضا؛ مسئول شورای سالمندان استان مولفه های هشتگانه محیط دوستدار سالمند را برشمرد و پیشینه ای از تلاش های استانی برای الحاق رشت به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند سازمان جهانی بهداشت را تبیین نمود.

همچنین مهندس طالبی دبیر شهر دوستدار سالمند و نماینده شهرداری رشت در کمیته های تخصصی سالمندان نیز توضیحاتی تکمیلی در مورد پروسه تدوین سند چشم انداز شهر دوستدار سالمند و تلفیق پروژه های اجرایی محیط دوستدار سالمند در برنامه عملیاتی این دستگاه را ارائه نمود و مرور نمایندگان دستگاه ها بر ماموریت‌های سازمانی خود با منظور نظر داشتن گروه هدف سالمندان را خواستار شد.

شاخص های  اطلس جامع سالمندی از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود که پیگیری احصای آن از دستگاه ها و پروسه تلفیق آن با اطلس سلامت سالمندی وزارت بهداشت بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهد بود.

در پایان این نشس؛ دکتر یعقوبی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در مورد همایش ملی سالخوردگی در ایران و درخواست دانشگاه گیلان برای مشارکت دستگاه های اجرایی در مقوله پشتیبانی در راستای برگزاری بهینه این همایش مباحثی را عنوان کرد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان