مراسم رونمایی از پوستر برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج با عنوان ( جام رشت  RASHT CUP) در سالن آتش نشانی شهرداری رشت، با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان ورزشی شهر رشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  واحد خبـر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ مراسم رونمایی از پوستر برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج با عنوان( جام رشت  RASHT CUP) برگزار شد.
یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در این مراسم که در سالن آتش نشانی شهرداری رشت، با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان ورزشی شهر رشت برپاشد گفت: شهرداری رشت  در کنار وظایف عمرانی و خدماتی همواره در امور فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز فعال بوده است.
یزدانی تاکید داشت: سه محور توسعه گردشگری، ایجاد برندینگ در چند حوزه  و پویایی در گردش اقتصادی شهر از اهداف اصلی ما در کلیه فعالیتها و از جمله برگزاری این مسابقات است.
 یوسف یزدانی اظهار داشت: در نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج رشت با نام«جام رشت» حدود ۷۰۰ ورزشکار در این رشته شرکت خواهند داشت و حدود ۴۰ نفر از ورزشکاران خارجی و عمدتا از کشورهای حوزه دریای کاسپین حضور دارند.
وی از کلیه ارگانهای فعال در برگزاری این فستیوال بین‌المللی ، مدیریت هیات شطرنج استان گیلان و اداره کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین حمایت شورای اسلامی شهر و تلاش سازمان فرهنگی ورزشی تقدیر نمود و مسئولیت اصحاب رسانه در پوشش خبری برگزاری این تورنمت را شایسته تقدیر و تلاش اعلام کرد.
محمدحسین واثق کارگرنیا در آئین رونمایی از پوستر نوزدهمین دوره فستیوال بین المللی شطرنج دریای کاسپین «جام رشت» با قدردانی از مجموعه ورزش استان و هیئت شطرنج استان یادآور شد:برگزاری اینگونه مسابقات سبب می شود تا میهمان نوازی مردم رشت برای همه شرکت کنندگان به اثبات برسد .
رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در این دوره از شورا  و‌جمع ۱۱ نفره در پارلمان محلی رشت ضمن لحاظ کردن تمهیدات لازم،  برنامه ریزی های مناسبی در بخش های مختلف شهر داشتیم و تمام تلاش ما آن است که شهر رشت به عنوان شهر اولین ها،  شهر پویا و درخشنده همچون گذشته معرفی گردد.
وی با تاکید بر لزوم حمایت همه اصناف به خصوص خبرنگاران و فعالین عرصه رسانه در پررنگ کردن و پتانسیل ها و توانمندی های رشت به عنوان شهر اولین ها گفت:  برگرداندن  شهر رشت به گذشته درخشان به عنوان رشت شهر اولین ها مستلزم همراهی و همکاری همه جانبه متخصصان و کارشناسان این حوزه به خصوص جوانان و فعالان عرصه رسانه و خبر است.
محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: دفاع از عنوان«شهر اولین ها» برای شهر رشت نباید از مرکز توجه مسئولان شهری دور بماند و بر آن هستیم تا برندسازیهای جدید و ایجاد ظرفیتهای مخصوص، ورزشی، عرضه و تولید صنایع دستی، رشد در صنعت گردشگری و فعالیتهای مختلف در همه حوزه ها، دوره ای جدید از اولین ها را در کلانشهر رشت آغاز و به جهان معرفی کنیـم
علیرضا تاج شهرستانی با تاکید بر وجود پتانسیل موجود در شهر رشت برای معرفی این شهر به عنوان بهترین شهر کشور اذعان کرد: این رویداد خود به تنهایی سبب تعامل بین کشورها و تعامل ورزشکاران گیلان، ورزشکاران دیگر کشورها به عنوان زمینه ساز برند سازی رشت در دو حوزه خوراک و گردشگری خواهد بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: بنده در جایگاه مسئول توسعه فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر امیدوارم ضمن تقدیر از کلیه فعالان در برگزاری این سری مسابقات شطرنج با عنوان جام رشت، کلیه ورزشکاران داخلی و خارجی در این مسابقات، خاطراتی به یاد ماندنی از دیار میرزا کوچک خان به یادگار ببرند و در آینده تبدیل به سفیرانی برای معرفی ظرفیتهای گوناگون شهر رشت در دیار خود باشند.
وی اشاره داشت: برگزاری جشنواره های مختلف در تمام فصول سال از اهدافی است که مدیران شهری رشت نباید ازاهمیت آن غافل بمانند.
یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و رئیس ستاد اجرایی جام رشت، در مراسم رونمایی از پوستر مسابقات بین المللی جام رشت اظهار داشت:  مسابقات شطرنج«جام رشت»طبق برنامه از روز ۲۳ بهمن آغاز میشود و اختتامیه این مسابقات نیز در روز یکم اسفند ماه اجرا خواهد شد.
محجوب اشاره داشت: در روز ۲۹ بهمن و در دل این تورنمت  مسابقه‌ی تخصصی چند ساعته ای  با نام «شطرنج سریع» با عنوان  شهر خلاق خوراک با شرکت چند شطرنج باز خارجی و داخلی در مسابقات اجرا خواهد گردید.
محجوب اضافه کرد: اجرای تور رشتگردی و بازدید از خانه میرزا، خانه موزه سنتی گیلان و بازدید از پیاده راه فرهنگی شهر بگردی جمعی از میهمانان و ورزشکاران نیز در روز ۲۹ بهمن از دیگر برنامه های ما در این تورنمت خواهد بود.
در برگزاری این سری مسابقات شطرنج جام رشت سفره چینی از غذاهای سنتی و اصیل گیلانی در راستای معرفی شهر رشت بعنوان شهر خوراک غذا و همچنین ورک شاپ و کارگاه تولید صنایع دستی توسط هنرمندان گیلانی در فضای اجرای مسابقات از دیگر اجراهای قابل ذکر در این راستاست.
حسین میربلوک رئیس هیات شطرنج گیلان در مراسم رونمایی از پوستر برگزاری مسابقات گفت: تلاش شده تا با برگزاری این سری مسابقات، شهر رشت عنوان «پایتخت شطرنج کشور»برای خود تثبیت نماید.
وی محل برگزاری مسابقات شطرنج را مجموعه ورزشی یادگار امام و تعداد شرکت کنندگان را بیش از هفتصد نفر اعلام نمود که ۳۰۰ نفر انان گیلانی، حدود ۴۰ ورزشکار از خارج از کشور و مابقی  ورزشکاران نیز از استانهای مختلف کشور می باشند.
همچنین در بخش داوری این مسابقات تعداد داوران ۳۰ نفر اعلام شد که یک داور از کشورهای حوزه کاسپین نیز در میان آنان است.
در این مراسم سرپرست شهرداری رشت، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر ،جمعی از مدیران شهرداری،  اصحاب رسانه گیلان، معاونت سازمان ورزش و جوانان، رئیس هیات شطرنج گیلان و تعدادی از دیگر مسئولان شهری حضور داشتند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت