نشست بررسی صفحه های اجتماعی کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور مسئولین این شبکه های اجتماعی در بستر اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، دومین دور نشست بررسی صفحه های اجتماعی کتابخانه های عمومی گیلان طی دو روز و با حضور زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها و مسئولین روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، روسای ادارات کتابخانه های عمومی و مسئولین شبکه های اجتماعی کتابخانه های استان گیلان از طریق شبکه مجازی اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.
معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست ویژه آموزشی که به منظور بررسی این صفحه های مجازی و نیز ارائه راهکارهایی جهت کیفی سازی مطالب برگزار شد، با اشاره به کارکردهای شبکه های اجتماعی در عصر حاضر و همچنین در شرایط کنونی، یکی از مهمترین رسالت های کتابخانه های عمومی را حفظ ارتباط دوسویه با اعضا و مردم و نیز نخبگان فرهنگی جامعه برشمرد.
زهرا بدن آرا با بیان اینکه کتابخانه های عمومی از دیرباز مکانی امن و قابل اعتماد برای عموم مردم بوده و نیازهای اطلاعاتی آنان را برآورده می ساخته عنوان کرد: امروز نیز کتابخانه های عمومی در کنار رسالت آگاهی بخشی و تامین نیازهای اطلاعاتی مراجعین می بایست فعالیت های فرهنگی متنوعی برای جلب و جذب اعضای جدید به انجام رسانده و در این مسیر از گزینه های جدید بهره ببرد.
بدن آرا ورود کتابخانه های عمومی استان گیلان به حوزه فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف را در راستای همین هدف بیان داشت و با اشاره به ایجاد ۶۸ صفحه مجازی توسط کتابداران استان گیلان به کیفیت بخشی به محتواهای ارائه شده در این شبکه ها تاکید کرد.
وی همچنین در ادامه پرهیز از بارگزاری مطالب غیرقابل استناد، بی کیفیت، تکراری و استفاده از محتواهای بروز و مطالب آموزشی برگرفته از کتاب های معتبر را از انتظارات خود از کتابداران و مسئولین شبکه های اجتماعی برشمرد.
معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان صحبت های خود لزوم هم افزایی همه کتابداران در پربارسازی محتواهای شبکه های اجتماعی و نیز همکاری با مسئولین این شبکه ها رایادآور شد.
گفتنی است در ادامه این نشست مسئولین روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در خصوص مسائل فنی  اداره صفحات مجازی کتابخانه ها مطالب مختلفی بیان داشتند.  گفتنی است بیان دیدگاه ها از سوی مسئولین شبکه های اجتماعی از طریق ارتباط ویدیویی و نوشتاری از دیگر بخش های این نشست آموزشی دو روزه بود.

  • منبع خبر : اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان