کارگاه آموزش مجازی« خانواده و غلبه بر افسردگی» به میزبانی کتابخانه عمومی شهید شفیعی لیالستان شهرستان لاهیجان با حضور یکی از کارشناسان حوزه تربیتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی لاهیجان در پلتفرم شبکه اسکای روم برگزار شد.

به گزارش  مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، کارگاه آموزش مجازی« خانواده و غلبه بر افسردگی» با محوریت بررسی علل و عوامل بروز افسردگی و رفتارهای متاثر از این بیماری با حضور معصومه نیک سیرت نخجیری، کارشناس حوزه تربیتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهرستان لاهیجان؛ آدینه صوفی کیالشامی، مسئول کتابخانه عمومی شهید شفیعی لیالستان و استقبال علاقمندان به مسائل تربیتی و روانشناسی به میزبانی این کتابخانه عمومی، در پلتفرم شبکه اسکای روم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان برگزار شد.
ناظر مراقب سلامت مرکز خدمات جامع روستایی لاهیجان در ابتدای این کارگاه آموزشی با بیان مقدمه ای درباره افسردگی به نشانه های رفتاری، انواع افسردگی و راهکارها جهت مقابله، پیشگیری و بهبود این بیماری مزمن پرداخت.
معصومه نیک سیرت نخجیری با بیان اینکه از افسردگی به عنوان پژمرده شدن، اندوهگین و منجمد شدن یاد شده است گفت: افسردگی در بین دختران و پسران در خانواده ها شیوع یکسانی دارد اما در دوره بلوغ می توان گفت دختران بیشتر از پسران در معرض افسردگی قرار دارند.
این کارشناس مسائل تربیتی افسردگی حاد، مزمن، مخفی، ساده، شب ادراری و هراس را از انواع بیماری افسردگی یاد کرد و با اشاره به نقش خانواده در پیشگیری و حتی روند درمان و بهبودی بیماران به بیان راهکارهای عملی مقابله با این بیماری پرداخت.
گفتنی است جلسات آموزشی تربیتی با حضور کارشناسان این حوزه از این پس بصورت ماهانه و مجازی ویژه خانواده ها در کتابخانه عمومی شهید شفیعی لیالستان برگزار خواهد شد.