استاندار گیلان ورود مسافر به این استان را نعمت دانست و گفت: ضروریست تا بسترهای آرامش مسافران نوروزی در گیلان فراهم شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این مهم انجام گیرد‌.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی بعد از ظهر (یکشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱) در جریان سفر  به  شهرستان رودبار به منظور بهره برداری مجدد از معدن سنگرود، در جلسه شورای ترافیک با اشاره به اهمیت توجه به ورودی های گیلان و آماده سازی آنها اظهار کرد: ورودی های استان باید برای سفر خاطره‌انگیزه و لذت‌بخش مسافران آماده شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به ورودی شهرستان رودبار اضافه کرد: مسئولان استان گیلان موظفند تا به دست‌اندرکاران این شهرستان برای فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ورود مسافر کمک کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ورود مسافر در ۲ مرحله شامل اواخر هفته جاری و اوایل هفته آینده به استان خاطر نشان کرد: باید هماهنگی ها و برنامه‌ریزی‌ها برای ورود مسافر به استان در فرصت باقیمانده با دقت انجام شود.
وی بیان داشت: برای جلوگیری از ازدحام در پرداخت عوارض مربوط به آزادراه و پیشگیری از معطلی مسافران به گیلان، برگه‌های مربوط به پرداخت عوارضی به رانندگان ارائه شود تا با فرصت نسبت به پرداخت الکترونیکی آن اقدام کنند.
استاندار گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی برای فعالیت خودروی سوخت سیار”سوخت‌گیری خودروها در صورت لزوم” اظهار کرد: در مسیرهای ورود به گیلان از ورودی رودبار توقفگاه برای استراحت مسافران وجود دارد.
وی با بیان اینکه خیابان ها برای ورود آسان مسافران بازگشایی و دستفروشان ساماندهی شود، اضافه کرد: آب آشامیدنی و نوسانات برق در نوروز مدیریت شود تا هم استانی‌ها و مسافران اذیت نشوند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های موقت و دائمی در ورودی‌های استان اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها صنایع دستی و سوغاتی‌ها ارائه شود.
دکتر عباسی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام دستگاه‌های مختلف استان گیلان در نوروز اضافه کرد: شیفت‌ها ساماندهی شود و مدیران در پاسخگویی آماده باشند، افتخار می‌کنیم که در دولت مردمی آیت‌الله دکتر رییسی خدمتگزار مردم باشیم.
استاندار گیلان با اشاره به فرارسیدن آیین چهارشنبه سوری اظهار کرد: چهارشنبه سوری یک سنت است و باید در آن از خشونت و آسیب و ایجاد خاطرات بد پیشگیری کرد، در این ایام مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا به مردم و اموال آنان آسیب نرسد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به افتتاح معدن ذغال‌سنگ سنگرود شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود: در گیلان فقر معدن داریم ضمن اینکه بیشتر معادن استان در شهرستان رودبار متمرکز شده‌است.
دکتر عباسی با بیان اینکه اشتغال جوانان حق مردم رودبار است به چند مورد سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: سال آینده شاهد به بارنشستن بخشی از سرمایه گذاری ها در شهرستان رودبار خواهیم بود.
  • منبع خبر : استانداری گیلان