با روند افزایشی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ طی هفته جاری بسترهای روزانه این بیماری در بیمارستان‌های استان گیلان بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی با افزایش بستری‌های روزانه تعداد مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان‌های گیلان نیز طی هفته جاری نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافت و به این ترتیب رنگ زرد کرونایی از امروز ششم بهمن ماه به نیمی از شهرستان‌های استان بازگشت. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به روند افزایشی بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستانهای استان طی یک هفته اخیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند. دکتر فردین مهرابیان اظهار داشت: تعداد بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بر اساس آمار “چهارشنبه” ششم بهمن ماه به ۱۹۲ نفر رسیده‌است.

وی با بیان اینکه ۳۱ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد هشت بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به ظهور سویه جدید اومیکرون در کشور و مشاهده آن در گیلان اظهار داشت: با توجه به سرعت سرایت این بیماری رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مورد تاکید است و مردم باید به این توصیه‌ها توجه کنند. وی با بیان اینکه علائم ابتلا به سویه اومیکرون شبیه به سرماخوردگی است، خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده علائمی از جمله آبریزش بینی، عطسه و گلودرد توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند و در صورت شدت علائم به مراکز جامع سلامت مراجعه نمایند. مهرابیان با اشاره به تاثیر واکسیناسیون کرونا بر کاهش شدت بیماری، مرگ و میر و انتقال ویروس افزود: تزریق هر سه دز واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاثیرگذار است. بر اساس ارزیابی جدید سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که امروز چهارشنبه ششم بهمن اعلام شد، شهرستان های لاهیجان، رشت، خمام، آستارا، رودبار، رودسر ، بندر انزلی و رضوانشهر از رنگ آبی وارد رنگ بندی زرد کرونایی شدند. مطابق با این تغییر هم اکنون فقط املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، استانه اشرفیه، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال و تالش آبی هستند. گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

  • منبع خبر : ایرنا