رئیس علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۳۴۹ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۷۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان بستری هستند.

دکتر ارسلان سالاری، با بیان اینکه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کل کشور به ویژه استان گیلان شاهد پیک پنجم بیماری هستیم، اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی استان بسیار زیاد شده است.

وی از بستری شدن ۳۴۹ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۷۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کنیم، گفت: تجهیزات بیمارستانی را در سطح استان توزیع کردیم و سی.تی اسکن و سونوگرافی در همه شهرستان های وجود دارد؛ همچنین ۲۴ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ها اضافه کردیم و برخی از بیمارستان ها دو اکسیژن ساز دارند.

سالاری، از افزوده شدن ۸۰۰ تخت ویژه بیمارستانی به امکانات و زیرساخت های استان در ایام کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی ۲۰۰ تخت دیگر را به بیمارستان ها اضافه خواهیم کرد.

وی همچنین از مردم خواست رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی را برا عبور از این پیک جدی بگیرند و اضافه کرد: در نظر داریم طی روزهای آینده جمعیت بیشتری از استان را واکسینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: امروز که بیمارستان‌ها با هجوم بیماران کرونایی روبرو شده‌اند، باید همچون اسفندماه سال ۹۸ از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا بتوانیم به یک ثبات در ورود و خروج بیماران در بیمارستان‌ها برسیم.

  • منبع خبر : ایسنا