جلسه هم انديشي و بررسي مسائل و مشكلات ايثارگران با حضور سيد شریف حسینی مشاور وزیر و مسئول هماهنگي امور ايثارگران وزارت نفت، رضا رحيمي نسب دبير شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران و محمدرضا حق بين مشاور استاندار گيلان و مسئول پيگيري امور ايثارگران در شركت گاز استان گيلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان – سید شریف حسینی، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت نفت در این نشست با اشاره به قانون تصویب شده در مجلس درخصوص ایثارگران، گفت: تاکنون بخشی از قانون های مصوب شده در حوزه خانواده ایثارگران اجرایی شده است و باید برای تحقق کلیه بخش های این قانون از راه های مختلف پیگیری کنیم.

حسینی، ایثارگران را از مهم ترین و تاثیرگذارترین کارکنان صنعت نفت دانست و بیان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار نفر از جمعیت ۹۸ هزار نفری موجود در صنعت نفت مربوط به خانواده های ایثارگر است که پس از جذب ۵ هزار و ۶۰۰ نفر طبق بند «و» و ۲۶ هزار نفر طبق بند «د»، این تعداد به حدود ۶۲ هزار نفر خواهد رسید.

وی نگاه تخصص محور را برای جذب خانواده های شاهد و ایثارگر ضروری دانست و اظهار داشت: نگاه به خانواده ایثارگر نباید ترحمی باشد بلکه باید خانواده ایثارگر با تلاش و تخصص وارد سیستم شده و قابلیت های امور تخصصی و ترفیعی را داشته باشند.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت نفت در پایان استخدام، هزینه های درمانی و بهداشتی و همچنین احیای قوانین حذف شده مربوط به ایثارگران را به عنوان اولویت برنامه های این امور در وزارت خانه نفت عنوان کرد.

همچنین در این برنامه رضا رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به نقش مهم ایثارگران در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی اظهار داشت: خدمت به ایثارگران و خانواده محترم آنان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان برای همه مسئولان بسیار مهم و ارزشمند است و همه باید تلاش نماییم تا این وظیفه را به نحو احسن به انجام برسانیم.

در ابتدای این نشست نیز محمود شکورنیا معاون بهره برداری شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و مدعوین حضور ایثارگران در شرکت گاز را افتخاری بزرگ برای این شرکت دانست و بر الگوپذیری همه کارکنان از این پرسنل تاکید کرد.

در ادامه این نشست ایثارگران شرکت گاز استان گیلان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و سؤالات خود را درخصوص بهبود وضع موجود بیان کردند که به تمامی آنها توسط مشاور وزیر پاسخ داده شد.

در پایان این نشست از ۶ نفر از یادگاران شهید شاغل در شرکت گاز استان گیلان توسط مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت نفت تجلیل بعمل آمد.

 

  • منبع خبر : گاز گیلان