رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برای امسال یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید هدف‌گذاری شده است، گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی به صنایع دارای اولویت در استان پرداخت شده است.

فرهاد دلق پوش غروب شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان افزود: این تسهیلات برای مواردی همچون تامین سرمایه در گردش، خرید تجهیزات، توسعه و صنایع اولویت‌دار پرداخت شده است.

وی تولیدات صادرات محور و دانش بنیان و مدرن را اولویت استان دانست و گفت: گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشوری را کسب کرده است و این موفقیت ماحصل تلاش دست اندرکاران این حوزه می باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه دولت باید بتواند از صنایع حمایت و آنها را هدایت کند، تاکید کرد: بخش های داخلی صنایع و واحدهای تولیدی نیازمند دخالت دولتی نیست اما بر اساس حمایت های مالی این حق دولت است که بر حسن اجرای امور نظارت داشته باشد.

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی برای صنعت توجیه ندارد

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه مسئله اصلی و عاجل صنعت و معدن در شرایط کنونی مسئله نقدینگی، بدهی‌ها و معوقات و جریمه هایی است که صنعتگران متحمل می‌شوند، اظهار داشت: باید این مشکلات برای پیشبرد امور رفع شود.

دلق پوش با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع گفت: سود بالای تسهیلات در صنعت توجیه ندارد و باید این قانون در مجلس بازنگری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از صنایع استان همچنان در رتبه های برتر قرار دارند، گفت: در حال حاضر گیلان در صنعت سلولزی در تولید فرآورده های مختلف چوبی جایگاه نخست و در صنعت فولاد مقام چهارم کشور را دارد.

دلق پوش با اشاره به حضور حامیان برتر از حقوق مصرف کنندگان در جلسه با بیان اینکه امروز در کنار حمایت از تولید، حقوق مصرف کنندگان هم نیز رعایت می شود، گفت: رضایت مشتری دلگرمی و بقای تولید است و حمایت از مصرف کنندگان ، به روز بودن،ایمنی، کیفیت، سلامتی و  بهداشت  از مولفه های لازم برای تولیدات با کیفیت است.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

  • منبع خبر : ایرنا