در سال 1399 تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی آستانه اشرفیه با 2/5 درصد رشد به حدود 10200 نفر افزایش یافت .

صادق پردل رئیس تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند افزود : در سال ۱۳۹۹ با رشد ۲/۵ درصدی بیمه شدگان اصلی و افزایش ۶/۸ درصدی مستمری بگیران مواجه گردیدیم که در این راستا تعداد بیمه شدگان اصلی از ۹۹۴۳ نفر به ۱۰۱۹۶ نفر و تعداد مستمری بگیران از ۲۸۸۹ نفر به ۳۰۸۵ نفر رسید .

وی با اشاره به رشد ۵/۸ درصدی بیمه شدگان اجباری از ۴۷۹۷ نفر به ۵۰۷۶ نفر ، افزایش ۵/۵ درصدی گروه مشاغل آزاد از ۱۶۸۷ نفر به ۱۷۸۰ نفر را بیانگر استقبال خوب شهروندان از انعقاد قرارداد برای برخورداری از پوششهای بیمه ای دانسته و خاطر نشان ساخت : تعداد کارگران ساختمانی نیز در سال گذشته از ۴/۸ درصد رشد برخوردار بوده و به ۱۰۲۳ نفر افزایش یافته است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه با بیان اینکه در بخش تعهدات بلندمدت نیز تعداد مستمری بگیران ۶/۸ درصد رشد داشته است ، اذعان داشت : در این حوزه بازنشستگان با ۷/۶ درصد رشد از ۱۹۵۷ نفر به ۲۱۰۶ نفر و بازماندگان با ۵/۷ درصد رشد از ۷۸۷ نفر به ۸۳۲ نفر رسیده است .

شایان ذکر است تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۹۵۹۱ نفر از مردم منطقه تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اند که این رقم بیانگر رشد ۱/۴ درصدی نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ میباشد .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان