بیش از 39 هزار کارگاه فعال صنفی ، تولیدی ، صنعتی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد، مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه تعداد ۳۹ هزار و۲۹۴ کارگاه تولیدی ، صنعتی ، صنفی و … در حوزه عمل ۲۸ شعبه اجرائی تامین اجتماعی گیلان تحت پوشش و دارای پرونده بیمه ای فعال هستند ، افزود : از این تعداد بیش از ۶۰ درصد آنها دارای حداکثر دو بیمه شده هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیشترین کارگاههای تحت پوشش با تعداد ۱۶ هزار و۴۴۰ مورد یعنی ۴۲ درصد از مجموع واحدهای فعال ( بر اساس مولفه ها و پرونده بیمه ای ) تنها دارای یک نفر بیمه شده هستند، اظهار داشت : حدود ۱۹ درصد کارگاهها نیز با دو نیروی کار بیمه شده فعالیت می کنند .

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد کارگاههای تحت پوشش دارای نهایتا ۵ نفر بیمه شده هستند اذعان داشت : در حال حاضر تعداد ۷۷۱ کارگاه ( ۲ درصد ) از مجموع ، در قالب کارخانجات و شرکتهای بزرگ با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار فعالیت و جدود ۱۵ درصد از کارگاهها ( تعداد ۵۷۱۰ مورد ) با ۶ الی ۵۰ نفر بیمه شده در حال کار در عرصه های اقتصادی تولیدی هستند .

خاطر نشان می سازد، قریب به ۲۴۵ هزار بیمه شده اجباری مشمول قانون کار در سطح استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی