مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان به استناد گزارش مرکز آمار و اطلاعات این مجموعه با ابراز خرسندی از روند گسترش روزافزون پوشش بیمه ای در جامعه ، از رشد 3/3 درصدی تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در سالجاری و افزایش آن به بیش از 470 هزار نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد بر اساس آخرین آمار منتشره از مرکز آمار و اطلاعات این اداره کل افزود : در یکماهه آذرماه سالجاری ۱۸۰۰ نفر به بیمه شدگان اجباری و ۲۲۰۰ نفر به بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد استان افزوده گردیده است .

وی همچنین اظهار داشت میزان بیمه شدگان اصلی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه ۳/۳ درصد رشد داشته که شامل افزایش یازده هزار نفری بیمه شدگان اجباری و رشد ۸ هزار نفری بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همجنین اذعان داشت پس از جندین سال نیز تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از کانال ۷۰۰۰ نفری خارج و در پایان آذرماه به ۶۹۷۷ نفر کاهش یافت که مجموع تغییرات شکل گرفته با رشد بیمه شدگان مشمول قانون کار و تنزل مقرری بگیران نویدبخش رونق اقتصادی و شرایط بهتر حوزه اشتغال میباشد .

علی حسین نژاد با ابراز خرسندی از روند مطلوب گسترش پوشش های بیمه ای در جامعه ، افزود : تا پایان آذرماه امسال بیش از ۶۰ هزار نفر راننده ، کارگر ساختمانی و بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشته اند .

وی خاطر نشان ساخت با احتساب افراد تبعی تعداد بیمه شدگان از یک میلیون نفر گذشته و افزون بر ۱۷۵ هزار نفر مستمری بگیر نیز به اتفاق افراد تحت تکفل خود جمعیتی افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از عائله تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان