رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پوشش ۱۰۰ درصدی گیلان در نظام شبکه خبر داد و گفت: گیلان بهترین نظام شبکه را در کشور دارد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در دومین همایش گزینش بهورزان گیلانی در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی از پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه بهداشت در گیلان خبر داد و اظهار کرد: گیلان، بهترین نظام شبکه را در کشور دارد.
وی با اشاره به اهمیت تشخیص سریع بیماری‌ها توسط بهورزان، افزود: اگر بیماری‌ها در هر سطحی سریعاً شناسایی شوند یقیناً  بار بیماری در درمان و تحمیل هزینه بر بیمار و نظام سلامت کاهش می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اخلاق حسنه و خوش‌رویی را یکی از انتظارات مردم از بهورزان برشمرد و گفت: رجوع مردم به خادمان در نظام سلامت، نعمت خدا بر ما است و سلامت مردم امانتی در دست همه ما بوده و باید بسته‌های خدمتی در کمال خوشرویی و احترام به خدمت گیرندگان ارایه شود.
دکتر آشوبی سلامت جامعه را مستمر و بدون وقفه دانست و گفت: تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه تحت هیچ شرایطی تعطیل نیست و نمونه این ادعا همین بحران اخیر کرونا است.
وی بر ضرورت ارایه بهترین خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: اگر تنها دیابت و فشار خون مردم در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت کنترل شود، مردم به بسیاری از بیماریهای گرفتار نمی‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم افزایش سواد رسانه بهورزان و استفاده بهینه توأمان با مراقبت از فضای مجازی توسط خط مقدم نظام سلامت تأکید کرد.
پایان پیام/
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان