طی نشستی فیمابین دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، تفاهم نامه تامین مالی کمک به بازسازی شبکه های توزیع برق آسیب دیده در بحران های جوی به امضاء رسید.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، محمد اسماعیل هنرمند گفت: این تفاهم نامه با هدف افزایش پایداری شبکه های توزیع نیروی برق استان جهت بازسازی شبکه های آسیب دیده در بحران های جوی حادث شده با اولویت جایگزینی کابل خودنگهدار فشار ضعیف بجای شبکه سیمی فرسوده در سطح استان منعقد شد.

وی اظهار داشت: موضوع این تفاهم نامه عبارت است از تامین منابع مالی بمنظور جایگزینی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه آسیب دیده و فرسوده فشار ضعیف هوایی بر اساس ضوابط و مقررات فنی، مالی و معاملاتی حاکم بر نحوه اجرای پروژه های اجرایی از محل اعتبارات ملی بر اساس مکاتبات صورت پذیرفته از سوی اینشرکت با سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مکلف به اجرای طرح مذکور و ارائه گزارش پیشرفت کار مطابق با فرم های پیشرفت کار برای دستگاه نظارتی بوده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به نمایندگی از سازمان برنامه و بودجه کشور وظیفه نظارت عالی بر اجرای این تفاهم نامه را برعهده دارد.

هنرمند در خاتمه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مهم و حیاتی، گام بلندی به سوی پاسخگو بودن در قبال ذینفعان و تامین برق برق پایدار برای مشترکین برداشته شود.

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان