سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت ضمن تاکید بر لزوم هرس درختان و جلوگیری از آبگرفتگی معابر در فصل پیش رو پائیز گفت: از معاونت خدمات شهری و سازمان سیما و منظر انتظار دارم با استفاده از فرصت مناسب شرایط جوی تمهیدات لازم را در این زمینه بیاندیشند.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت اظهار داشت: از آنجا که فصل بارش نزولات جوی را در فصل پائیز در پیش داریم از معاونت خدمات شهری و سازمان سیما و منظر  انتظار دارم با استفاده از فرصت مناسب شرایط جوی برای هرس درختان و جلوگیری از آبگرفتگی معابر تمهیدات لازم را بیاندیشند.
سرپرست شهرداری رشت آبگرفتگی معابر را یکی از مشکلات پیش رو در فصول پاییز و زمستان دانست و تصریح کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از تغییر وضعیت جوی باید در شهر رشت برنامه‎ریزی و اجرایی شود.
خدمت بین دانا انجام بازدیدهای میدانی و فنی برای شناسایی محل‎های دارای مشکل آبگرفتگی را خواستار شد و اذعان کرد: انتظار است با مجموعه اقداماتی شامل اصلاح، بهسازی، تعویض کانال‎ها و دریچه ها با اصلاح شیب‎بندی معابر، روان‌آب‎های ناشی از بارندگی‎ها که در فصل پیش روی پائیز به اوج خود می‌رسند هدایت و دفع شوند.
وی هرس درختان را نیز برای جلوگیری از قطع مسیرهای تردد و خطوط برق و مخابرات در زمان بارندگی مورد تاکید قرار داد و افزود: پاکسازی محل عبور شبکه های آب و فاضلاب درون‎شهری مانند کانال‎ها و پل‎ها از شاخه و برگ و تنه درختان تا قبل از شروع فصل بارندگی ضروری است و نیروهای حوزه خدمات شهرداری باید با کمک تجهیزات و ماشین‎آلات اقدامات لازم را انجام دهند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت