نماینده مقام معظم رهبری در گیلان از ماماهای مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت با اهدای گل تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش پابگاه خبری مرجع آنلابن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ آیت الله رسول فلاحتی- نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان به مناسبت روز ماما با همراهی دکتر محمدتقی آشوبی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا سلام الله علیها رشت حضور یافت و با تقدیم گل به ماماهای شاغل از تلاش ها و زحماتشان تقدیر کرد.

آیت الله فلاحتی عضو مجلس خبرگان رهبری در آئین تکریم و تجلیل از ماماهای شاغل در تنها مرکز آموزشی درمانی تخصصی زنان و زایمان گیلان، حیات انسان را والاترین و با ارزش ترین نعمت خداوند متعال دانست و گفت: ماما اولین فردی است که این هدیه الهی را درک می‌کند.

وی ضمن تقدیر از خدمات صادقانه و ارزشمند ماماها در حوزه سلامت و بهداشت در تمام سطوح محیطی و ستادی، افزود: باید با تمرکز بر ارائه خدمات، موفق تر از قبل عمل کرده تا ضمن حفظ سلامت هر چه بیشتر مادران و نوزادان، از مرگ های قابل پیشگیری در مادران و نوزادان جلوگیری کنیم.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشگی گیلان نیز در حاشیه تکریم و تجلیل از مقام ماماهای شاغل در نظام سلامت، اظهار کرد: مامایی نه تنها یک شغل بلکه ترکیبی از علم، ذوق و هنر چندپیشه است که هرکسی نمی تواند این نقش را بپذیرد.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: ماماها از زمان قبل از بارداری، دوران بارداری و باربری یک خانم و همچنین دوران میان‌سالی و سالمندی در حال ارائه خدمات با کیفیت است و یکی از بازوان قدرتمند نظام سلامت در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هستند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان