رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: اورژانس گیلان با کمبود نیروی انسانی مواجه است به طوری‌که بسیاری از شیفت‌ها و پایگاه‌های اورژانس با اضافه‌کار در حال خدمت هستند.

به گزارش مرجع آنلاین ، پیمان اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران از وجود ۶۳ پایگاه فعال اورژانس، ۶۸ آمبولانس فعال و بیش از ۵۲۰ کارشناس، پرستار و کاردان فوریت‌های پزشکی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: اورژانس گیلان با کمبود نیروی انسانی مواجه است که این موضوع فشار زیادی را به پرسنل عملیاتی آن وارد می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با بیان اینکه اورژانس ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی،یک فروند بالگرد و ۲ دستگاه موتورآمبولانس در اختیار دارد عنوان کرد: اورژانس گیلان روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۳۲۰ عملیات در استان دارد که این میزان در اواسط اسفند سال گذشته به رکورد بیش از ۴۴۰ عملیات رسید.

اسدی امکانات اورژانس و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان را تا حدودی مطلوب خواند و با بیان اینکه در طرح توسعه جدید چندین پایگاه اورژانش در نقاط شهری ایجاد می‌شود تصریح کرد: رشت، لنگرود، تالش و آستارا از جمله نقاطی محسوب می‌شوند که نیاز است برای بهبود زمان امدادرسانی پایگاه‌های جدید در آنجا احداث شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم