هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران با همکاری صندوق اعتباری هنر تحت‌پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند و هیچ‌گونه توقفی در خدمت‌رسانی به این عزیزان بوجود نیامده است.

به گزارش مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، طی روزهای اخیر مطالب غیردقیقی درباره بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در برخی صفحات فضای مجازی منتشر شده است که در این رابطه سازمان تأمین‌اجتماعی به هنرمندان، نوسیندگان و خبرنگارانی که در حال حاضر تحت‌پوشش این سازمان قرار دارند و یا عزیزان واجد شرایط قانونی که قصد استفاده از این خدمات را دارند اطمینان می‌دهد که هیچ‌گونه توقفی در خدمت رسانی به آنان ایجاد نخواهد شد.

درباره بیمه هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان بین سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق اعتباری هنر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی برقرار است و آمار هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی طی ماه‌های اخیر روند افزایشی دارد و صندوق اعتباری هنر همه افراد واجد شرایط را شناسایی و به سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی می‌کند. این عزیزان از بیمه مشاغل آزاد سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند و صندوق اعتباری هنر ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند.

بیمه شدگان این صندوق معمولا از بیمه با نرخ ۱۴ درصد یا ۱۸ درصد استفاده می‌کنند که در هر دو صورت صندوق اعتباری هنر ۱۰ درصد را پرداخت می‌کند. سرانه درمان نیز که در سال ۱۴۰۰ برای هر نفر ۷۱ هزار تومان است، ۵۰ درصد آن را صندوق اعتباری هنر می‌پردازد. شناسایی و پالایش واجدین شرایط نیز برعهده صندوق اعتباری هنر است و هر فردی را که این صندوق معرفی کند، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرد و هر ماه تعدادی از افراد جدید واجد شرایط توسط صندوق به سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی می‌شوند.

تعدادی از خبرنگاران نیز از سنوات گذشته توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شده‌اند که این سازمان برای معرفی افراد جدید محدودیت دارد اما افرادی که از قبل بیمه شده‌اند، بیمه آنان تداوم دارد. سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید می‌کند که هیچگونه قطع بیمه‌خبرنگاران صورت نپذیرفته و در صورت وجود مورد خاص، مراتب قابل بررسی فوری از سوی این سازمان خواهد بود.

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان