​فریبرز مرادی ،مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در نشست كار گروه ترانزيت گفت: طی 3 ماهه نخست سالجاری19هزار و917تن كالا ازاستان ترانزيت گرديده است كه از اين مقدار 12هزار و602 تن از مرز آستارا و7هزار و315 تن از مرز انزلي ترانزیت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: طی این مدت۱۵ هزار و ۴۳تن  کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد ۴۸۷۴ تن  کالای ترانزیتی  از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان۲۶ درصد کاهش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد کاهش ۸۹درصدی می باشیم.

ایشان در ادامه آرد، چای،  نخود ، لیموترش  را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده  ذکر کردند.

وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت ۴۸ هزار و۳۲۲تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳درصد رشد داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۳ ماهه سالجاری نیز نخود-انواع تخته و موز بوده است.

این مقام مسئول افزود: طی این مدت همچنین بالغ بر۱۷۰هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است، میوه و تره بار، خرما و انواع کاشی  نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۳ ماهه سالجاری بودند.

فریبرز مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۱۷دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۹هزار و  ۹۳۵دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و ۹ هزار و ۵۹۷دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت ۴دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۱ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد ۳ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در ۳ ماهه نخست سالجاری با میانگین تردد روزانه۲۴۶ نفر حدود ۲۲هزار و ۱۵۱نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۹۹نفر مسافر وارد و ۱۰ هزار و۴۵۲نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند. قابل توجه اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ، از اسفندماه سال گذشته تا کنون هیچگونه تردد مسافری از مرز آستارا انجام نشده و آمار فوق الذکر مربوط به تردد رانندگان و افراد دارای شرایط ویژه از مرز می باشد.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان