مدیر اجرایی واکسیناسیون کوو ایران برکت گفت: درباره جزییات مطالعه فاز سه واکسن کوو ایران برکت توضیحاتی را ارائه داد.

سید رضا مظهری ؛مدیر اجرایی واکسیناسیون کوو ایران برکت اظهار کرد: ما دو مطالعه سختگیرانه‌ای داشتیم که در فاز یک و دو انجام گرفت.

او با بیان اینکه در فاز اول ۵۶ نفر و در فاز دوم نزدیک به ٣٠٠ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند، گفت: در این مطالعه‌ها ما افرادی را مورد آزمایش قرار دادیم که هیچ گونه بیماری زمینه‌ای کنترل شده‌ای نیز نداشتند.

مظهری ادامه داد: نتایج مثبت این دو فاز نشان دادن این واکسن عارضه‌ای ندارد و ما توانستیم مجوز ورود به فاز سوم را دریافت کنیم.

مظهری بیان کرد: از پنجم اردیبهشت ماه مطالعه فاز سوم که مرحله نهایی است را آغاز کردیم.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون کوو ایران برکت با بیان اینکه این مطالعه از تهران و کرج آغاز شد و در ۴ شهرستان دیگر نیز پیش خواهد رفت، بیان کرد: تاکنون مقدمات و تزریق واکسن برای بیش از ١٠ هزار نفر در کشور انجام شده است.

او بیان کرد: در این مرحله از مطالعه باید ٢٠ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گیرند همچنین علاوه بر تهران و کرج در ۴ شهرستان بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز پیش خواهد رفت.

مظهری با بیان اینکه مطابق قولی که وزارت بهداشت با ما داده است قرار است بعد از انجام نیمی از مطالعه فاز سه و دریافت نتایج مطلوب مجوز واکسیناسیون عمومی صادر شود، بیان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را با ما در این زمینه داشته باشد.

  • منبع خبر : آخرین خبر