معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان گیلان و بازدید از مرز آستارا بر تسهیل فرآیند تردد در ۲۴ مرز کشور به منظور رونق تجارت خارجی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در سال جدید تأکید کرد .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان  در نشست هماهنگی کمیته مرز که در پایانه مرزی آستارا برگزار شد ، با تاکید بر این‌که بیشترین تبادل کالا را باید با کشورهای همسایه داشته باشیم، افزود: در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان دستگاه مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی نقش ویژه‌ای دارد و خوشبختانه فرآیند ورود و خروج کامیون ها و انجام امور اداری آنها در آستارا در فرصت کوتاه زمانی انجام می شود.
داریوش امانی با اشاره به لزوم احداث تیرپارک در برخی از شهرستانهای مرزی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری شورای ساماندهی امور مرزی در مرز بازرگان برگزار و بر همین اساس ساخت تیرپارک ها در برخی از شهرستان های مرزی در آن جلسه بررسی خواهد شد.
وی با بیان این‌که در بیست‌وپنجمین شورای سامان‌دهی مرز مصوب شد که تمام کارهای اداری کامیون‌های ترانزیتی باید به پس‌کرانه منتقل شوند و مرز تنها محل تردد کامیون‌ها باشد، گفت: این مصوبه در مرز آستارا در حال انجام هست و این مرز می تواند نمونه منحصر به فردی در این خصوص باشد.
وی افزود : مرزهای کشور پیشانی نظام هستند و خدمات ارائه‌شده به مسافران ایرانی و خارجی که از مرز تردد می کنند باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و طرح ساماندهی سالن مسافری پایانه مرزی به پیمانکار سپرده شده است و بعد تعطیلات نوروز اجرای آن آغاز خواهد شد و هموطنان ایرانی و اتباع خارجی در مرز باید تکریم شوند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: روزانه ۲۷۰ کامیون در مرز آستارا تردد می کند و این مرز ظرفیت تردد ۵۰۰ کامیون را هم در طول مرز دارد و در طرح جامع پایانه مرزی آستارا انتقال تمامی پایانه ها به باغ سیروس مجاور پل ریلی آستارا-آستارا تعریف شده و مطالعات آن به زودی آغاز خواهد شد.
امانی تعداد پایانه‌های مرزی کشور را ۲۴ مرز اعلام کرد و افزود: قبل از پایان سال ۹۹ دومین مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران با پاکستان تحت عنوان «ریمدان» افتتاح شد و سومین مرز رسمی با این کشور نیز تحت‌عنوان «پیشین» بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی سفر به استان گیلان به همراه معاون راهداری و مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از محورهای استان، پایانه بار ، پایانه ریلی و پل ریلی آستارا، و بخش های مختلف پایانه و پل مرزی آستارا و پروژه پل کابلی آستانه اشرفیه بازدید کرد.همچنین با حضور در استانداری با استاندار گیلان در خصوص موضوعات مهن حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفتگو و تبادل نظر کردند.​

  • منبع خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان