مدیرعامل خانه مطبوعات و جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه و مدیران مسئول نشریات گیلان با مدیرکل تامین اجتماعی استان دیدار نمودند .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، خرسندی مدیرعامل خانه مطبوعات به اتفاق جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه و مدیران نشریات گیلان ، به مناسبت هفته تامین اجتماعی با علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دیدار نمودند .

امکان برخورداری از معاقیت سهم کارفرما تا ۵ نفر بیمه شده برای پایگاههای خبری ، شرایط بیمه شدن مدیران مسئول ، نحوه محاسبه و شرایط پرداخت ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور ، میزان ثابت دستمزدها ، وضعیت خبرنگاران در شرایط بحران ویروس کرونا و برخورداری از مقرری بیمه بیکاری و … از مباحث مطروحه از سوی فعالان رسانه در این نشست بود .

علی حسین نژاد در این دیدار تامین اجتماعی را بستری مناسب برای خدمتگزاری معرفی و با تبیین شرایط سخت ناشی از بحرانهای اقتصادی برای ضرورت تامین منابع برای انجام تعهدات افزود : هرم سنی بیمه شدگان ما رو به افزایش بوده و دامنه تعهدگیرندگان بصورتی روزافزون و تصاعدی در حال رشد است .

ایشان خاطرنشان ساخت : در سال گذشته ماهانه بطور متوسط ۷۰۰ مستمری بگیر به این جامعه در استان افزوده میگردید و درماههای نخستین سالجاری این رقم به ۱۰۰۰ نفر در ماه افزایش یافته است .

مدیرکل تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سازمان در جریان شیوع ویروس کرونا ، اظهار داشت : بعنوان یک مجموعه بیمه گر ، کار ما بابت اثرات شیوع ویروس کرونا ، در کنار تلاشهای بخش درمان ، پس از بحران موج اول تازه آغاز و منجر به ارائه تعهدات فراوانی در بخشهای غرامت ایام بیماری ، کمک هزینه کفن و دفن و برقراری مستمری بازماندگان گردید .

حسین نژاد اظهارداشت : تعهدات در تامین اجتماعی تعطیل بردار نبوده و ماهیت آن دقیقاً در شرایط اضطرار است به همین دلیل بسیاری از همکاران ما بدلیل ضرورت ارائه خدمت به مخاطبین در ایام شیفت بندی کارکنان ادارات ، جهت ایجاد رضایتمندی در محل کار حاضر بودند .

تاکید بر استفاده از ظرفیت و توان رسانه ها و نشریات در جهت آگاهی بخشی ، شفافیت و فرهنگ سازی بعنوان پل ارتباطی میان مردم و سازمانها و نقد و بررسی قوانین موجود و تحلیل آسیب های ناشی از استفاده های من غیر حق از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود .

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان